15 هزار چاه غیرمجاز در گلستان وجود دارد

زرین نامه: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: 20 هزار چاه مجاز و 15 هزار چاه غیرمجاز در گلستان وجود دارد.

به گزارش زرین نامه، سید نصیر سیدمحمدی ظهر امروز در همایش اقتصاد مقاومتی با رویکرد کشاورزی در گرگان با گرامیداشت روز مهندس اظهار داشت: ایجاد مشاغل خانگی، تقویت تشکل‎های مردمی، قطع وابستگی، کاهش هزینه‎ها و تولید صادرات محور از محورهای مهم در اقتصاد مقاومتی است.

وی از تهیه سند تنظیم بازار محصولات مهم کشاورزی در گلستان خبر داد و تصریح کرد: حمایت توسعه کشت گل و گیاهان زینتی نیز در دستور کار استان است.

500 آب‌بندان در گلستان نقطه‎گذاری و جانمایی شده است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان بیان داشت: الگوی کشت یکی از موضوعات مهم است که در کشور تهیه نشده، اما در گلستان تصویب و دو سال عملیاتی شده است و جزو طرح‎های الگویی ملی قرار گرفته است.

سیدمحمدی با اشاره به اینکه 500 آب‌بندان در گلستان نقطه‎گذاری و جانمایی شده، متذکر شد: اگر اعتبارات لازم تامین شود ظرفیت تولید آب در استان را بالا خواهیم برد.

این مسئول خاطرنشان کرد: در حال حاضر ارزش تولیدات 4 میلیون و 400 هزار تن به ارزش 3 هزار و 510 میلیارد تومان است.

رشد خدمات در کشور به صورت دلالی است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان در خصوص ارزش افزوده بیان داشت: میزان ارزش افزوده در بخش کشاورزی 23 درصد، صنعت 5.4 درصد، ساختمان 9.6 درصد و بیشترین ارزش افزوده در بخش خدمات با 61.35 درصد است.

سیدمحمدی با بیان اینکه رشد خدمات در کشور به صورت دلالی است، عنوان کرد: یکی از مشکلات اساسی در کشورهای در حال توسعه، رشد خدمات نسبت به سایر بخش‎هاست و اگر به روند فعلی پیش برویم ارزش تولیدات 3 هزار و 500 میلیارد تومان خواهد بود.

وی میانگین سهم اشتغال بخش کشاورزی را در کشور 20.8 درصد عنوان کرد و اذعان داشت: سهم اشتغال بخش کشاورزی در گلستان 32.7 درصد است.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان؛ درصد کل سهم شاغلان بخش کشاورزی گلستان از کل شاغلان بخش کشاورزی کشور 5.3 درصد است.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه