شناسایی 710 بنگاه اقتصادی در گلستان برای دریافت تسهیلات

استاندار گلستان از شناسایی 710 بنگاه اقتصادی و افزایش 322 میلیارد تومان تسهیلات برای استان از محل اعتبارات دولتی خبر داد.

 به گزارش زرین نامه به نقل از پاسرو؛ حسن صادقلو، استاندار گلستان، امشب در دهمین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با رویکرد بررسی راهکارهای بهبود مستمر فضای کسب و کار در استان گلستان که با حضور ولی اله سیف رئیس کل بانک مرکزی همراه بود، گفت: تا کنون 710 بنگاه اقتصادی را در استان در راستای اعطای تسهیلات 16000 میلیارد تومانی شناسایی کردیم.

وی افزود: سهم استان گلستان در اخذ تسهیلات از مبلغ کل 16000 میلیارد تومان، 422میلیارد برآورد شده بود که ما توانستیم با ارائه مصوبات مستدل، جذب اعتبارات خود را به 744میلیارد تومان از این محل افزایش دهیم.

صادقلو تصریح کرد: تسهیلات مهم است اما بیشترین دغدغه واحدهای تولیدی هزینه های این بخش است که اگر دولت در این راستا یعنی کاهش هزینه های تولید نظیر «مالیات، بیمه، آب و برق و گاز» اقدامی انجام بدهد یک اقدام پایدار انجام داده است.

استاندار گلستان همچنین خاطرنشان کرد: استان گلستان به علت یک گپ تاریخی نیازمند ویژه بینی است، البته امید داشتیم ماده 180 در راستای توازن بخشی نتیجه ای را برای ما حاصل کند اما همچنان برخی عقب ماندگی ها رفع نشده و ادامه دارد به همین دلیل، درخواست ویژه بینی به گلستان یک درخواست منطقی است.

صادقلو تخصیص یک ردیف اعتباری ویژه برای تقویت منابع بانکی با نرخ خاص را از دیگر مطالبات استان گلستان بیان کرد و گفت: گلستان دومین استان کشور در تولید گندم است که قریب به یک میلیون و 400هزار تن گندم تولید می کند که از این میزان تنها 250هزار تن مصرف استان می شود و مابقی را به صورت خام به دیگر نقاط کشور می فرستد که این باعث می شود منابع ما آسیب ببیند ضمن اینکه ارزش افزوده این انتقال نیز به دلیل عرضه خام دیده نمی شود و عایدی برای استان ندارد از این جهت باید یک سری مشوق هایی در نظر گرفته شده و این منبع بزرگ به استان خودمان برگردد.

وی به رتبه اول استان گلستان در بحث اشتغال ناقص وارد شد و اذعان کرد: گلستان بدلیل بی بهره ماندن از صنایع بزرگ وضعیت اشتغال خوبی ندارد در این راستا ورود یکی از بانک ها و حمایت از برخی طرح ها به خصوص تصویب منطقه آزاد اینچه برون و افزایش صادرات، اثربخش خواهد بود.

صادقلو به کشاورزی خیز بودن گلستان، گریزی زد و افزود: ناوگان کاشت، داشت و برداشت ما کهنه است و نیازمند تسهیلات ویژه با نرخ ویژه است که اگر اتفاق نیفتد ضایعات بزرگی در کشور ایجاد خواهد کرد.

وی با تأکید بر مشوق های تسهیلاتی برای زیرساخت های بخش خصوصی استان گلستان، خاطرنشان کرد: بیشترین نگرانی ما انتقال پولی است که از استان صورت می گیرد، آمارها نشان می دهد 127 درصد مصارف ما از منابع ما بالاتر است که بخشی از این را متاثر انتقال پول از استان می دانیم.

استاندار گلستان در بخشی از سخنانش ابراز کرد: برخی از واحدهای اقتصادی و صنعتی هستند که از قِبل برخی سیاست های نادرست زیان دیدند، لازم است کارگروهی تدوین شود که نسبت به بدهی های این واحدها هر چه سریعتر اقدام کند.

صادقلو از دیگر نیازمندهای استان گلستان به لزوم در نظر گرفتن مشوق های تحریک تقاضا و فروش اشاره کرد و گفت: مشوق های فروش موجب تحریک این بخش خواهد شد و لازم است از تولیدکننده حمایت شود تا ضمن تنظیم ادبیان این بخش تولیدهای جاذب نیز داشته باشیم.

استاندار گلستان در پایان به کاهش نرخ سودهای بانکی اشاره کرد و متذکر شد: سودهای بانکی واقعی به نظر نمی رسد از این جهت باید فرمت قراردادها از بانک مرکزی رصد شود و سود واقعی پس از کاهش آن در تمامی قراردادها قید شود.

انتهای پیام/

 

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه