درآمد 6551 میلیارد تومانی گلستان از بخش کشاورزی در سال گذشته / اختصاص 277 میلیارد تومان از دفتر رهبری برای ساماندهی حاشیه اترک

مدیر کل جهاد کشاورزی استان گلستان گفت : برای ساماندهی 12 هزار هکتار اراضی حاشیه رود اترک در استان گلستان 277 میلیارد تومان اعتبار از دفتر مقام معظم رهبری به این کار اختصاص داده شد.

به گزارش زرین نامه به نقل از گلستان ما ؛ مختار مهاجر رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان در گفتگو با خبرنگاران گفت : در سال زراعی گذشته در بخش زراعت 3305 هزار تن ، باغبانی 182 هزار تن ، دام و طیور 519 هزار تن ، پرورش ماهیان خاویاری 223 هزار تن ، خاویار 4000 تن ، جنگل و مرتع 318 هزار تن که جمعا 4348 هزار تن تولیدات استان در سال گذشته بود.

مهاجر افزود: ارزش ریالی این تولیدات 6551 میلیارد تومان است که از شب عید امسال تا کنون 2400 میلیارد تومان خالص پرداختی به استان بوده است که اگر به سمت کشت گلخانه ای حرکت کنیم تولیدات ما چندین برابر می شود.

وی با اشاره به خرید تضمینی 1 میلیون و 358 هزار تن گندم در سال 95 تصریح کرد: کل هزینه گندم استان بالغ بر 1700 میلیارد تومان بوده که تا کنون 1396 میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران پرداخت شده و 304 میلیارد تومان دیگر باقی مانده که تا چند هفته دیگر به اتمام می رسد.

مدیر کل جهاد کشاورزی استان گلستان بیان کرد: برای ساماندهی 12 هزار هکتار اراضی حاشیه رود اترک 277 میلیارد تومان اعتبار از دفتر مقام معظم رهبری اختصاص داده شده که با یک برنامه ریزی مناسب قرار است اقدامات زیرساختی در این حوزه که در شهرستان مراوه تپه و گنبدکاووس قرار دارد ، صورت بگیرد.

مهاجر در خصوص سالگرد دانشمند این اداره کل که سال گذشته در حادثه منا شهید شد گفت: از دست دادن مهندس بهمرام ضایعه سختی بود بر بدنه علمی استان و کشور و ما به احترام این شهید نام ساختمان اداری تولید نهال و بذر را بنام وی کردیم و بذر جدید کلزا محصول این بخش را نیز بنام وی خواهیم زد.

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه