ارائه تسهیلات به 38 واحد تولیدی در علی آباد کتول / 82 پروژه افتتاح و کلنگ زنی شد

فرماندار علی‌آباد کتول از افتتاح و کلنگ زنی 85 پروژه عمرانی و اشتغالزا به مناسبت هفته دولت در این شهرستان خبر داد و گفت: در راستای رفع موانع تولید، مشکلات 38 واحد تولیدی در علی آباد کتول بررسی و برای دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی شد.

به گزارش زرین نامه؛ احمد تجری مفرد در آیین افتتاح متمرکز پروژه‎های شهرستان علی‌آباد کتول به مناسبت هفته دولت، بیان کرد: در نخستین اقدام خود به عنوان فرماندار علی‌آبادکتول موضوع رفع موانع تولید کارخانه‎های شهرستان را در دستور کار قرار دادیم تا کارخانه‎های این شهرستان را از وضعیت رکود خارج کنیم.

وی با اشاره به فعالیت های کارگروه رفع موانع تولید در شهرستان، اظهار کرد: در همین راستا و با همکاری خوب بانک ها،38 واحد تولیدی علی آباد کتول با اختصاص 370 میلیارد ریال تسهیلات، به بانک ها معرفی شدند.

تجری در ادامه با اشاره به پروژه‎های قابل بهره برداری این شهرستان در هفته دولت، گفت: در این هفته 82 پروژه تولیدی و اشتغالزا با 636 میلیارد ریال اعتبار، افتتاح و کلنگ زنی شد.

وی افزود: با بهره برداری از این پروژه ها 20 هزار خانوار بهره مند و برای 445 نفر اشتغال هم ایجاد شده است.

فرماندار علی آباد کتول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت کشاورزی این شهرستان، تصریح کرد: علی آباد کتول مقام دوم تولید سویا و مقام نخست تولید توتون در کشور را دارا بوده که یک محصول ارزآفرین است. همچنین امسال نیز این شهرستان توانست 90 هزار تن گندم تولید کند که لازم است در این خصوص مورد حمایت قرار گیرد تا به جایگاه واقعی خود دست یابد. 

تجری با بیان اینکه علی‎آباد کتول در راستای اقتصاد مقاومتی کار بزرگی انجام داده است، افزود: با همکاری شورای تامین و آیت الله حسینی شاهرودی تلاش کردیم آمار طلاق و همچنین جرائم را در حوزه اجتماعی و پیشگیری شهرستان کاهش دهیم.

احداث تله کابین در علی آباد کتول

وی در ادامه از راه‎اندازی تله کابین در جنگل کبودوال خبر داد و گفت: با توجه به جاذبه گردشگری سد کبود وال، احداث تله کابین می تواند به رشد صنعت گردشگری در این شهرستان کمک شایان توجهی کند که امیدواریم با حمایت مسئولان محترم، این طرح در دهه مبارک فجر امسال کلنگ زنی شود.

فرماندار علی‎آباد کتول در پایان از وزیر کشور در راستای حل مشکلات مرزی شهرستان علی‎آباد کتول و استان سمنان و مشکلات انتقال آب از چشمه‎های این شهرستان درخواست توجه و پیگیری کرد و افزود: مشکلات در این حوزه به حضور شما اطلاع‎رسانی شده که انتظار داریم این مسئله از سوی جنابعالی پیگیری شود.

انتهای پیام/

 

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه