امام جواد (ع) نور اسلام را با ایثار خود زنده نگه داشت

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: امام جواد (ع) نور اسلام را با ایثار خود زنده نگه داشت.

به گزارش زرین نامه؛ حجت‌الاسلام نور الله ولی نژاد به مناسبت سالروز شهادت امام جواد (ع) اظهار کرد: امام جواد را از آن جهت جواد لقب دادند که بهترین چیزهای زندگی اش را بذل و بخشش می کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان در ادامه گفت: مسلمانان باید درس جود و بخشش را از این امام همام بیاموزند و در زندگی به آن عمل کنند.

معاون تشکل های دینی ستاد احیاء امر به معروف ونهی از منکر گلستان افزود: امامان ما همگی نور بودند چرا که هر کدام در زمان خود نقشی ایفا کردند تا جامعه و راه پیامبر (ص) پس از گذشت قرن ها باقی بماند.

وی ازامام جواد (ع) به‌عنوان جوان ترین امامی یاد کرد که عمر بسیار کوتاهی داشت وگفت: این امام نیز برای ماندگاری راه رسول خدا (ص) اقدامات فراوانی انجام داد تا نورانیت پیامبر اعظم (ص) برای مردم قابل مشاهده باشد.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی گلستان ضمن تشریح القاب آن حضرت بیان کرد: امام جواد(ع) صاحب بخشش، انفاق، ایثار و گذشت بود و این به معنای آن است که در زمان امام جواد (ع) نیاز جامعه باعث شد ایثار امام جلب توجه کند.

وی افزود:حضرت جواد الائمه (ع) مانند دیگر پیشوایان معصوم (ع) این ویژگی را از جدّ بزرگوارشان پیامبر مکرم اسلام حضرت محمّد بن عبدالله (ص) به ارث بردند و فرزندان پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) مانند پیامبر بزرگوار (ص) متّصف و متخلّق به آن اخلاق نیکو و حسنه بودند.

حجت‌الاسلام ولی نژاد با بیان این که تمام امامان ما در دسترس و مرتبط با مردم بودند، بیان کرد: همه ائمه مردم را به راه حق و صراط مستقیم درراستای حفظ ارزش ها و معنویت هدایت کردند و در این راه مجبور بودند با حاکمان ظالم نیز مبارزه کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان، جود و بخشش، علم فراوان، تقوا وپارسایی، ادب وگشاده رویی با دوست و دشمن، حرّیت و آزادگی و داشتن کرامات مهم در زندگی را از ویژگی های شاخص امام جواد(ع) برشمرد./ مهر

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه