نتانیاهو با انتقاد بی‌پروا به باراک اوباما امنیت اسرائیل را به خطر می‌اندازد

نخست وزیر سابق رژیم صهیونستی با انتشار مقاله‌ای در واشنگتن‌پست بیان داشت که اقدامات بی‌پروای نخست وزیر این رژیم در رابطه با دولت آمریکا، امنیت این رژیم را به خطر انداخته و موجب کاهش کمکهای نظامی آمریکا شده است.

به گزارش زرین نامه؛ نخست وزیر سابق رژیم صهیونستی با انتشار مقاله‌ای در واشنگتن‌پست بیان داشت که اقدامات بی‌پروای نخست وزیر این رژیم در رابطه با دولت آمریکا امنیت این رژیم را به خطر انداخته و موجب کاهش کمکهای نظامی آمریکا شده است.

ایهود باراک نخست وزیر پیشین رژیم صهیونستی درسرمقاله روزنامه واشنگتن پست نوشت: اگر نتانیاهو سیاست خارجی آمریکا را مورد انتقاد قرار نمی داد و علیه توافق هسته ای آمریکا با دولت ایران حرفی نمی زد، کمک‌های آمریکا به اسرائیل بسیار سخاوتمندانه‌تر بود.

نخست وزیر پیشین رژیم صهیونستی می افزاید: اعتراض اسرائیل به توفق هسته‌ای قدرتهای جهانی با ایران به‌حق و مشروع است. ولی نتانیاهو به جای بیان این اعتراض به صورت پنهانی، آشکارا دولت اوباما را بابت توافق هسته ای سرزنش کرد.

وی در ادامه می نویسد: اسرائیل سالیانه 3.8 میلیارد دلار کمک از واشنگتن دریافت می کند که این کمکی بسیار مهم برای حفظ امنیت اسرائیل  به حساب می آید، اما این کمک‌های کنونی آمریکا کمتر از آن چیزی است که می‌توانستیم تا قبل از تصمیم نخست‌وزیر به دخالت در امور سیاسی آمریکا به آن دست یابیم.

دولت اوباما روزچهارشنبه گذشته اعلام کرد که در دوره زمانی 2019 تا 2028 کمک‌های نظامی به ارزش 38 میلیارد دلار برای خرید هواپیما و سلاح‌های پیشرفته و تقویت سپر موشکی‌ در اختیار اسراییل قرار می دهد./میزان

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه