امکان سوءاستفاده‎های احتمالی از ترازوها و قپان‎های الکترونیکی

زرین نامه: مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی گلستان گفت: تاکنون ترازوها و قپان‎های الکترونیکی بدون پلمب به بازار عرضه می‎شدند که امکان سوءاستفاده‎های احتمالی را فراهم می‎کرد.

به گزارش زرین نامه به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی گلستان، رضا نوروزی اظهار داشت: تمام ترازوها و قپان‎های الکترونیکی وارداتی و تولیدی داخل کشور باید دارای پلمب جدید باشند و با پلمب به بازار عرضه شوند.

وی مرکز اندازه‎شناسی سازمان ملی استاندارد ایران به منظور حفظ حقوق مصرف‎ کنندگان و جلوگیری از تضییع حقوق کسبه و سایر کاربران این کالا، تمام تولید کنندگان و وارد کنندگان ترازوها را ملزم کرده تا ترازو و قپان‎های تولیدی یا وارداتی خود را با پلمب به بازار عرضه کنند.

مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی گلستان خاطرنشان کرد: از آنجایی که این قانون از ابتدای مهرماه سال ۱۳۹۱ لازم الاجرا اعلام شده، عرضه ترازوی بدون پلمب به بازار، غیرقانونی محسوب شده و ترازو مشمول قانون جمع‎آوری قرار می‎گیرد.

نوروزی ضمن درخواست همکاری از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برای اطلاع‎رسانی به وارد کنندگان و تولید کنندگان این کالا، به مصرف کنندگان و کاربران این کالا موکدا توصیه کرد از خرید و فروش غیرمجاز وسایل توزین فاقد پلمب جدید خودداری کنند.

لازم به ذکر است طبق قانون سازمان ملی استاندارد، تمام اوزان و مقیاس‎ها و وسایل سنجش مشمول استاندارد اجباری در سراسر کشور که مورد استفاده عامه مردم قرار می‎گیرد، باید در فواصل زمانی معینی توسط کارشناسان استاندارد مورد آزمایش و کالیبره کردن واقع شوند.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه