دورهمی دانشجویان علی آبادکتول در سالروز بزرگداشت مولانا+ تصاویر

دورهمی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول به مناسبت فرارسیدن سالروز بزرگداشت مولانا جلال الدین بلخی برگزار شد.

به گزارش زرین نامه؛ تعدادی از دانشجویان علاقمند به شعر و ادب فارسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول به مناسبت فرارسیدن سالروز تولد مولانا جلال الدین بلخی و یکسالگی کانون دانشجویی- ادبی «روشنا» به همراه معاون دانشجویی فرهنگی دور هم جمع شده و این روز را جشن گرفتند.    

حسینی معاونت دانشجویی فرهنگی واحد در این مراسم دقایقی درباره روح عرفانی حاکم بر اشعار مولانا سخن گفت و اذعان داشت: روح عرفانی حاکم بر اشعار مولانا سبب شده که آثار وی مورد توجه جهانی قرار گیرد.

شعر خوانی، اجرای موسیقی زنده،تجلیل از فعالین کانون در ترم گذشته از بخش های مختلف این مراسم دور همی بود.  

 

درباره مولانا

جلال‌الدین محمد بلخی معروف به مولانا، مولوی و رومی (۱۵ مهر ۵۸۶ – ۴ دی ۶۵۲ هجری شمسی) از مشهورترین شاعران ایرانی پارسی‌گوی است. نام کامل وی «محمد ابن محمد ابن حسین حسینی خطیبی بکری بلخی» بوده و در دوران حیات به القاب «جلال‌الدین»، «خداوندگار» و «مولانا خداوندگار» نامیده شده‌ است.

در قرن‌های بعد (ظاهراً از قرن ۹) القاب «مولوی»، «مولانا»، «مولوی رومی» و «ملای رومی» برای وی به کار رفته‌ است و از برخی از اشعارش تخلص او را «خاموش» و «خَموش» و «خامُش» دانسته‌اند. زبان مادری وی پارسی بوده است. 

مثنوی معنوی، فیه ما فیه، مجالس سبعه و مکاتیب از آثار مولانا هستند که در این بین مثنوی معنوی گوی سبقت را از دیگر آثارش ربوده و شهرت بیشتری دارد.

Dorhamim1

Dorhamim1

Dorhamim1

Dorhamim1

انتهای پیام/

 

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه