امام حسین (ع) و بانو زینب (س) رکوددار مهر و صفا هستند

استاندار گلستان بر معرفت شناسی واقعه عاشورا یک ضرورت دانست و گفت: یکی از معارف عاشورا اُلفت میان سالار شهیدان (ع) و خواهرا گرانقدرشان است که در مهر و صفا رکورددار هستند.

به گزارش زرین نامه؛ حسن صادقلو امشب در جمع عزاداران روستای چینوی شهرستان علی آباد کتول، گفت: ریشه مهر و صفا در رابطه امام حسین (ع) و حضرت زینب (س)، احساس و عاطفه نیست، بلکه معرفتی است که این بزرگواران در خانه تاریخ ساز امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س) آموخته اند.

وی معرفت و صفای موجود میان حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) را یکی از عوامل تاریخ سازترین خانه بشریت دانست و افزود: از این جهت مکتب عاشورا و تفکر حسینی یک دانشگاه به تمام معناست که شاگردان زیادی را هم تربیت کرده است.

صادقلو با انتقاد از محتوای بعضی مداحی ها و سخنرانی ها درباره سالار شهیدان (ع) و حضرت زینب (س)، تصریح کرد: برخی گمان می کنند رابطه امام حسین( ع) و حضرت زینب (س) تنها رابطه ای احساسی بوده و حتی در مداحی ها و سخنرانی هایشان هم نمایان است، اما این تصور درست نیست چرا که مهر آن ها ریشه در معرفتی عمیق دارد.

استاندار گلستان با بیان اینکه ناطقیت قرآن از کاتبیت آن مهمتر است و به همین دلیل دشمنان به ناطقیت آن حمله می کنند، تاکید کرد: باید در تاریخ نویسی ها، نوحه سرایی ها و سخنرانی ها دقت کرد تا زمینه شناختی عمیق درباره قیام بزرگ عاشورا فراهم شود.

حضرت زینب (س) ناطق واقعه کربلاست

وی حضرت زینب (س) را ناطق حادثه کربلا دانست و اذعان داشت: حضرت زینب (س) از نظر تشخیص تکلیفی سرسلسله است و نشان از قدرت و اقتدار زنان در اسلام دارد.

صادقلو در ادامه از عزاداران عاشورایی، در کنار ابراز ارادت به امام حسین (ع) در این شب ها حسین شناسی، زینب شناسی، ام البنین شناسی و معرفت شناسی کربلا پیشه کنند، چرا که بعد از گذشت بیش از 1400 سال، هنوز هم حق مطلب درباره واقعه عاشورا ادا نشده است.

استاندار گلستان در پایان با انتقاد از کوتاهی ها در قبال واقعه بزرگ عاشورا،  گفت: چگونه فیدل کاسترو در انقلابی گری مدلی جهانی می شود در حالی که عاشورا و امام حسین (ع) دانشگاهی بزرگ و مدلی با ظرفیتی جهان شمول است. ما باید بتوانیم برای قیام امام حسین(ع) مدل سازی کرده و آن را به جهان عرضه کنیم.

انتهای پیام/

 

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه