بهینه سازی مصرف آب و اصلاح الگوی کشت ضروری است

معاون فرماندار شهرستان علی آباد کتول با اشاره به وضعیت کم آبی در کشور، گفت: بهینه سازی مصرف آب و اصلاح الگوی کشت، بهره گیری و توسعه طرح های نوین آبیاری و گسترش صنایع و محصولات کشاورزی کم مصرف از ضروریات است.

به گزارش زرین نامه؛ محمد جواد زنگانه در جلسه شوراي حفاظت از منابع آب و دشت پايلوت در علی آباد کتول بیان کرد: نشست وسیع خاک و پدیدار شدن چاله ها،  نشان از برداشت بی رویه آب های زیرزمینی دارد که دراین زمینه تخصیص اعتبار برای اجرای طرح های آبخیزداری لازم است.

وی با بیان اینکه باید در حفظ آب، این نعمت الهی و در حال کاهش کوشا باشیم، اذعان داشت: مدیریت صحیح منابع آب و صیانت از این منبع حیاتی وظیفه عموم مردم و مسئولین شهرستان است که باید فرهنگ درست مصرف کردن و آموزش صرفه جویی آن به شهروندان داده شود.

زنگانه با تاکید بر اینکه منابع آبی در بخش کشاورزی باید صرفه جویی شود، اظهار کرد: لازم است مسئولین برای مدیریت صحیح مصرف آب و اطلاع رسانی دقیق به کشاورزان اقدامات مناسبی انجام دهند.

وی درپایان خاطر نشان کرد: اداره آب برای دقیق تر شدن در میزان آب مصرفی شهروندان، به نصب کنتورهای هوشمند در منازلی که تاکنون نصب نشده هر چه سریعتر اقدام کنند.

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه