گلستان از قطب های مطرح آموزش زبان در کشور است

استاد یار دانشگاه گلستان گفت: استان گلستان یکی از قطب های مطرح آموزش زبان در کشور است که از پتانسیل بالایی در این خصوص بهره مند است و اساتید زیادی در این استان مشغول به فعالیت هستند. 

به گزارش زرین نامه؛ اهمیت زبان انگلیسی در هزاره سوم بر هیچ کس پوشیده نیست و دانستن این زبان در حل بسیاری از معضلات و دشواری های علمی کارگشا خواهد بود. آموزش زبان در سال های اخیر با رویکرد ها و شیو های گوناگونی صورت می گیرد و این روند رو به رشد قطعاً در رسیدن به اهداف علمی تعیین شده توسط اساتید زبان و بزرگان این رشته موثر خواهد بود. در همین راستا گفتگوی کوتاهی با دکتر علی درخشان استاد یار دانشگاه گلستان و عضو کمیته علمی اولین همایش زبان و مطالعات آموزشی انجام داده ایم که حاوی نکات آموزنده ای است. 

درخشان در خصوص اهمیت زبان انگلیسی معتقد است: ما در دهکده جهانی زندگی میکنیم که یادگیری زبان انگلیسی نقش مهمی دارد و به منظور دستیابی مستمر به پیشرفت های چشمگیر در علم، اقتصاد، وضعیت سیاست ما ناگریز از تعامل با اعضای این دهکده هستیم. ولی این امر ممکن نیست مگر خودمان را از طریق برگزاری همایش های ملی و بین المللی و کارگاه های تخصصی بروزرسانی کنیم. بنابراین نیاز به تبادل اطلاعات و تجربه و دانش در مورد فرایند های پیچیده یادگیری تدریس زبان، امروزه امری بسیار مهمتر گذشته است.

در همین راستا اولین همایش ملی زبان و مطالعات آموزشی در دانشگاه ازاد اسلامی علی آباد کتول برگزار شد تا پژوهگران ، معلمان و دانشجویان زبان انگلیسی به تبادل و تجارب و یافته های خود در حوزه های مختلف آموزشی ، ادبیات ، مترجمی، زبان شناسی و بین رشته ای بپردازد. همچنین همایش زبان و مطالعات آموزشی فرصتی مغتنم برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکترای زبان انگلیسی بود تا زمینه مناسبی برای پژوهش های جدید فراهم کنند. 

استاد یار دانشگاه گلستان افزود: استان گلستان یکی از قطب های مطرح  آموزش زبان در  کشور است که از پتانسیل بالایی در این خصوص بهره مند است و اساتید زیادی در این استان مشغول به فعالیت هستند. 

این استاد دانشگاه در ادامه گفت: امید داریم در آینده بسیار نزدیک شاهد برگزاری همایش های ملی و بین المللی بیشتری باشیم تا پیوند دبیران زبان آموزش و پرورش و اساتید دانشگاه را قوی تر کنیم  چرا که نتایج حاصل از پژوهش ها می تواند به روند یادگیری و تدریس در مدارس کمک شایانی کند. 

رئیس انجمن آموزش زبان انگلیسی و ادبیات ایران(TELLSI) ( شعبه گلستان) در ادامه افزود: انجمن تلسی گلستان، متشکل از جمعی از اساتید حاذق رشته زبان انگلیسی استان گلستان، فعالیت خود را در استان آغاز نموده است و هدف آن بالا بردن سطح کیفی آموزش زبان انگلیسی با رویکرد برگزاری همایش ها و کارگاه های تخصصی است.

درخشان با اشاره به برگزاری اولین کارگاه تخصصی تربیت مدرس (TTC) در شهریور ماه با همت انجمن تلسی گلستان، اظهار کرد: دانشجویان و اساتید علاقه مند رشته ی زبان می توانند با مراجعه به دفتر انجمن واقع در گرگان، پاساژ زرتشت، طبقه سوم، واحد 7، و یا از طریق تماس با شماره 32536207-017 از کلاسها، کارگاه ها و برنامه های آموزشی این انجمن بهره مند شوند.

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه