بزرگترین مرکز ترومای استان گلستان در گنبدکاووس راه‌اندازی می‌شود

رئیس شبکه بهداشت شهرستان گنبدکاووس گفت: بزرگترین مرکز ترومای استان گلستان به زودی در بیمارستان شهرستان گنبدکاووس افتتاح می‌شود.

به گزارش زرین نامه؛ رسول صلاحی ظهر امروز در جلسه شورای اداری گنبدکاووس با حضور استاندار گلستان اظهار داشت: در هفته گذشته با دایر شدن کیلینیک تخصصی دندان پزشکی پیوند لثه در این شهرستان با موفقیت انجام شد.

وی افزود: همچنین 2 روز گذشته توانستیم پیوند استخوان فک را  به خوبی انجام دهیم که این نشان از فعالیت‌های خوب کیلینیک تخصصی دندان پزشکی در این شهرستان است.

رئیس شبکه بهداشت شهرستان گنبدکاووس ادامه داد: پروژه تحقیقاتی سرطان توسط آقای ملک زاده از 16سال پیش در گنبدکاووس آغاز شده و در حال حاضر 55هزار نفر از مردم گنبدکاووس و شرق استان در حال برسی این تحقیقات بر روی این افراد هستند.

صلاحی اظهار کرد: بزرگترین مرکز ترومای استان گلستان در 45 روز آینده در بیمارستان شهید مطهری گنبدکاووس به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: قرص پلی پیل ای و پلی پیل وی در حال کارشناسی برای تحت پوشش قرار گرفتن بیمه است و این قرص در گنبدکاووس تولید می‌شود که با مصرف آن 5 تا 10 سال سن سکته را کاهش خواهد داد.

رئیس شبکه بهداشت شهرستان گنبدکاووس اظهار کرد: مرکز جامع روان سرطان در حال راه اندازی و ساخت است و برعهده خیرین شهرستان است که عزم همگانی این قشر را می‌طلبد.

شهردار گنبدکاووس هم در این جلسه گفت: عبور کامیونت‌های ترانزیتی از داخل شهرستان به علت قرار گرفتن مدارس در مسیر از لحاظ امنیتی خطرناک و به لحاظ زیرساخت‌ها از لحاظ ترافیکی جوابگو نیست.

منصور طعنه گنبدی افزود: 11 کیلومتر طول مسیر کمربندی از میدان امام علی(ع) به سمت میدان بسیج و جاده سوارکاری است که در این مسیر از جاده سوارکاری به سمت آق آباد مسیری برای عبور وسایل نقلیه ترانزیتی در نظر گرفته شده که بهترین مسیر است و می‌توان این پروژه 5 کیلومتری را در 2 فاز 2 و 3 کیلومتری در نظر گرفته شود.

شهردار گنبدکاووس ادامه داد: کل مسیر بیش از 15 میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده و به علت وجود رودخانه گرگان‌رود پلی با عرض 30 و طول 18 متر باید احداث شود که بالغ بر 8 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که آزادسازی و زیرسازی این مسیر می‌تواند در تسریع ترافیک شهری نیز تاثیرگذار باشد.

طعنه گنبدی اظهار داشت: بیش از 127 میلیارد ریال نیز برای سکونت‌گاه‌های غیررسمی مانند سید آباد، افغان محله و بدلجه برای احداث خانه سلامت، پارک و غیره درنظر گرفته شده است./ تسنیم

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه