صادرات ایران به کشور عراق روند کاهشی دارد

رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در عراق گفت: با توجه به سیاست های جدید کشور عراق، صادرات از ایران به کشور عراق کاهش می‌یابد.

به گزارش زرین نامه؛ ابراهیم محمدرضازاده در نشستی با اعضای اتاق بازرگانی استان گلستان، از کاهش 5 درصدی صادرات به کشور عراق در سال آینده خبر داد.

وی افزود: کشور عراق اقدام به کاهش واردات از کشورهای همسایه کرده است و به همین علت  صادرات اقلام مختلف از کشورمان به این کشور در آینده با کاهش 5 درصدی روبه رو خواهد بود.

رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی در عراق تصریح کرد: در حال حاضر از کشور ما سالانه  صادراتی به ارزش 6.2 میلیارد دلاراز اقلام مختلف شامل مواد گوشتی، لبنی ، پتروشیمی و صنایع ساختمانی انجام می‌شود.

محمدرضازاده گفت: ایران پس از ترکیه رتبه دوم را در صادرات محصولات به این کشور داشته است.

رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی در عراق، همچنین ایجاد 3 مرکز تجاری در شهرهای سلمانیه، نجف و بغداد و شرکت در 3 نمایشگاه بزرگ در عراق را  از برنامه‌های مهم کشور در راستای معرفی محصولات و افزایش روابط دانست.

وی افزود: دولت تدبیر و امید با نگاه اقتصاد محور به دنبال بهبود شرایط اقتصادی است که در این میان رایزنان وظیفه اطلاع رسانی به صادرکننده‌ها را دارند.

محمدرضازاده گفت: صادرات ایران در سال گذشته حدود شش میلیارد و  200 میلیون دلار بوده ولی واردات کشور 50 میلیون دلار بوده که نشان می‌دهد کشور عراق ظرفیت  صادرات به  کشور ایران را ندارد و باید اقدامی برای تعرفه‌های ترجیحی و تجارت آزاد  با کشور عراق انجام دهیم  که مقدمات  کار نیز انجام‌شده است./ تسنیم

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه