تشییع پیکر جان‌باختگان حادثه قطار تبریز - مشهد با نوایِ سوزناک حسین یارالاریوه قربان.../ اشکِ آذربایجان و خانواده‌هایی که بی‌تابی می‌کنند/ گریه‌های استاندار و مطالباتِ مردم

ده‌ها هزار نفر در میدان شهدا دورهم گرد آمده‌اند و با هر دقیقه‌ای که می‌گذرد بر تعداد افراد حاضر در صحنه افزوده می‌شود.

به گزارش زرین نامه به نقل از آناج، دقایقی قبل مراسم تشییع جان‌باختگان حادثه قطار تبریز-مشهد با حضور پرشور مردم آذربایجان‌شرقی و مسئولین استان برگزار شد و هم‌اکنون میدان شهداء تبریز شاهد خیل عظیمی از جمعیت می‌باشد.

علی‌رغم اطلاع‌رسانی‌های قبلی مبنی بر برگزاری مراسم تشییع رأس ساعت 10 صبح امروز، بسیاری از شهروندان از ساعت‌ها قبل در صحنه حضور یافته‌اند و خانواده‌های داغدار نیز در انتظار رسیدن پیکرها به محل تجمع می‌باشند.

طبق گزارشات اکیپ خبری آناج، خادمان رضوی نیز در محل تشییع پیکر جان‌باختگان حاضر شده‌اند و مردم در حال عزاداری می‌باشند و شعار «لبیک یا امام رضا(ع)» سر می‌هند.

اخبار واصله حکایت از آن دارد که وزیر راه و شهرسازی نیز دقایقی قبل وارد تبریز شده است لکن حضور وی در مراسم تشییع تاکنون توسط منابع رسمی تائید نشده است.

10:15 مراسم تشییع با سخنرانی اسماعیل جبارزاده به صورت رسمی آغاز شد

10:20 استاندار آذربایجان‌شرقی با تشکر از حضور پرشور مردم، حادثه قطار تبریز-مشهد را دردناک توصیف کرد و به مردم ایران و به خصوص خانواده جان‌باختگان تسلیت گفت

10:23 اسماعیل جبارزاده هنگام سخنرانی نتوانست مانع اشک‌های خود شود و همراه با بغض اظهار کرد: آقاجان، یکبار در راه آهن  و این بار در تشییع این عزیزان  را مهمان شما کردیم.

10:28 با مروز زمان بر جمعیت حاضر در صحنه افزوده می‌شود و بسیاری از مردم از مسیر میدان نماز، میدان ساعت و میدان دانشسرا به سمت میدان شهداء در حال حرکت‌اند.

10:38 وزیر بهداشت نیز با حضور در جمع مردم عنوان کرد: رئیس جمهور دستور داده‌اند، ارگان‌های متخلف شناسایی و مسببان حادثه مجازات شوند.

10:41 نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی نیز در این مراسم متذکر شد: باید مسببان را محاکمه کنند و بی‌مجازات نگذارند، ما پیکرها را حسین‌حسین‌گویان تشییع می‌کنیم.

10:50 پیکر جان‌باختگان بعد از قریب به یک ساعت تاخیر از راه رسید

10:54 نوایِ سوزناک حسین‌ یارالاریوه قربان و بی‌تابی مادران و پدران جان‌باختگان، میدان شهداء را ماتم‌خانه کرد و اشکِ همگان را جاری ساخت.

10:57 خیابان‌های منتهی به میدان شهداء به صورت کامل مسدود شده‌اند.

11:02 مردم همچنان در حال عزاداری هستند و مداحان فضای میدان شهداء را عاشورایی کرده‌اند.

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه