مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس گلستان برگزار می‌شود

سرپرست معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر گلستان گفت: مانور سراسری زلزله و ایمنی با شعار «مدرسه ایمن جامعه تاب‌آور» همزمان با سراسر کشور در این استان اجرا خواهد شد.

به گزارش زرین نامه؛ عاطفه کریمی در گفت‌وگو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس با رویکرد ضرورت ارتقاء آمادگی و مقابله با زلزله در مدرسه و محله‌های مجاور مدارس ایمن استان اجرا خواهد شد.

سرپرست معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان گلستان خاطرنشان کرد: بنا بر تصمیمات اتخاذ شده در کمیته استانی، مقرر شد که پایلوت استانی این مانور در دبیرستان دخترانه تربیت گرگان با مشارکت دانش آموزان آموزش دیده و همکاری دستگاه‌های مرتبط، برگزار شود.

کریمی تاکید کرد: هم اکنون دانش آموزان در تیم‌های عملیاتی در نظر گرفته شده تحت آموزش مربیان باتجربه و در حال تمرین هستند تا بتوانیم یک مانور خوب و مفید را برای دانش‌آموزان اجرایی کنیم.

وی اضافه کرد: شعب جمعیت هلال احمر سراسر استان با همکاری نهادهای مرتبط در مدارس استان این مانور را با مشارکت دانش آموزان آموزش دیده اجرا خواهند کرد.

سرپرست معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر گلستان تصریح کرد: تلاش خواهیم کرد در راستای تحکیم و یکسان‌سازی آموزش‌ها با مشارکت دانش آموزان، این مانور در مدارسی انجام شود که دانش آموزان اعضای تیم‌های دادرس(دانش‌آموز آماده در روزهای سخت) در آن حضور دارند.

کریمی تاکید کرد: آنچه که در این مانورها باید محقق شود آموزش‌ها در راستای آمادگی ابتدایی و ضروری در برخورد با زلزله برای دانش آموزان و خانواده‌ها است.

وی ادامه داد: این مانور در روز دوشنبه هفته آینده مورخ 15 آذرماه جاری به طور همزمان در مدارس استان گلستان اجرا خواهد شد.

سرپرست معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر گلستان اظهار کرد: زلزله یکی از بلایای طبیعی است که همه اقشار جامعه باید نسبت به آن آشنایی داشته باشند و بدانند در مواقع بروز این واقعه طبیعی، به منظور پیشگیری از حوادث چه اقداماتی را انجام دهند.

کریمی بیان کرد: در تمامی حوادث و بلایای طبیعی و بخصوص در وقوع زلزله، آموزش نقش بسیار بالایی را در کاهش تلفات جانی دارد و مردم در این بین نقش اساسی و محوری را ایفا می‌کنند.

وی تاکید کرد: اگر هر فردی با توجه به آموزش‌های دیده شده بتواند پس از بروز حوادث، اقدامات اولیه که نقش بسیار مهمی در کنترل بحران دارد را تا زمان رسیدن تیم‌های امدادی به محل وقوع حادثه اجرایی کند، به طور قطع می‌توان بسیاری از مجروحان و مصدومان را از مرگ و یا جراحات بیشتر مصون داشت.

سرپرست معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر گلستان گفت: جمعیت هلال احمر استان گلستان در راستای افزایش سطح آموزش و آمادگی شهروندان در مقابله با حوادث، این آمادگی را دارد که با برگزاری کلاس‌های آموزشی، در این راه گام بردارد.

کریمی در پایان ابراز کرد: مدارس به عنوان حلقه مهم آموزشی محسوب می‌شوند زیرا در کنار علاقه دانش‌آموزان برای فراگیری مهارت‌های عملی، می‌توان آنها را رابط آموزشی هلال احمر و خانواده‌ها دانست، بنابراین با این نگاه هجدهمین مانور سراسری زلزله در مدارس استان اجرایی خواهد شد./ فارس

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه