اهتزاز 4000 پرچم ایران بر سردر منازل شهدای گلستان/ «محسن رضایی» سخنران اسوه های صبر در علی آباد کتول است

دبیر کل ستاد اجلاسیه 4000 شهید استان گلستان از اهتزاز 4000 پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران به طور همزمان بر سردر منازل شهدای گرانقدر این استان خبر داد.

به گزارش زرین نامه؛ سردار رحمت الله صادقی در دومین نشست خبری با موضوع اجلاسیه 4000 شهید استان گلستان، بیان کرد: 4000 پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران که توسط زائران اربعین حسینی در حرم مطهر حضرت اباعبدالله الحسین (ع) متبرک شده، 18 آذرماه جاری بعد از نماز مغرب و عشاء به طور همزمان بر سر در خانه های شهدا والامقام استان گلستان نصب می شود.

وی با اشاره به آمار 42هزار و 200 نفری رزمندگان دفاع مقدس در گلستان، اظهار کرد: 4000 نفر از این رزمندگان به درجه رفیع شهادت نائل آمده، 13هزار و 129 نفر به مقام والای جانبازی رسیده و یک هزار و 171 نفر هم آزاده هستند که آمارها به تفکیک شهرستان ها احصا شده است.

فرمانده سپاه نینوای استان گلستان همچنین جمع آوری اسناد شهدای گلستان را یکی از اقدامات مهم نخستین اجلاسیه شهدای استان برشمرد و افزود: 4 هزار و 445 برگ سند، 5 هزار و 500 قطعه عکس، یک هزار و 100 ساعت فایل صوتی، 2 هزار و یک ساعت فایل تصویری و یک هزار ساعت فیلم از مناطق مختلف عملیاتی از جمله اسناد و مدارکی است که در مدت دو سال فعالیت جدی اجلاسیه از4000 شهید استان جمع آوری شده که می تواند مقدمه ای برای یک اقدام فرهنگی کامل باشد.

تالیف 117 کتاب در حوزه ایثار و شهادت 

صادقی در ادامه از تهیه محتوای فرهنگی در راستای این اجلاسیه خبر داد و گفت: 117 کتاب متشکل از تاریخ، شعر، رمان، خاطره، داستان و مقالات در حوزه ایثار و شهادت از اقشار مختلف مردمی تالیف شده که 10 اثر از جمله کتاب جامع سه جلدی «نقش استان گستان در دفاع مقدس» به عنوان آثار برگزیده انتخاب شده است.

دبیرکل نخستین اجلاسیه ملی 4000 شهید استان گلستان با اشاره به انجام42 طرح پژوهشی در حوزه نشر ارزش های دفاع مقدس، گفت: 66 عنوان پایان نامه دانشجویی نیز با موضوع ادبیات پایداری در دانشگاه های استان به انجام رسیده است.

صادقی در بخش دیگری از سخنان خود به یکی دیگر از اقدامات ویژه این اجلاسیه اشاره کرد و افزود: 4000 سبد کالا به نیابت از 4000 شهید استان گلستان توسط ستاد اجلاسیه به خانواده های نیازمند سراسر استان تقدیم شد.

وی درباره آماده سازی شهری هم خاطر نشان کرد: فضاسازی شهری از 15 آذز در میادین اصلی و مراکز شهرهای استان به انضمام معابر عبوری با نصب استند و تراکت و بنر انجام خواهد شد.

صادقی همچنین از تهیه فرش دست بافتی توسط هنرمندان استان که منقش به جغرافیای انسانی و مکانی خبر داد و گفت: این فرش دست بافت که سهم استان گلستان در دفاع مقدس در آن ترسیم شده، 20 آذر ماه جاری به مقام معظم رهبری تقدیم می شود.

ویژه برنامه های اجلاسیه 4000 شهید استان گلستان

وی همچنین دیدار جمعی از اعضای شورای سیاستگذای اجلاسیه در 15 آذر با مقام معظم رهبری، برگزاری کنگره شهدای دانشجو در 16 آذر با سخنرانی سردار سلامی، برگزاری یادواره شهدای اهل سنت استان در 17 آذر در آق قلا، یادواره طلاب و روحانیون در 21 آذر ماه، کنگره شهدای کارمند با سخنرانی وزیر کشور در 20 آذر، کرسی تلاوت نور در 22 آذر در آزادشهر با حضور سردار نقدی، تجمع رزمندگان استان در گنبدکاووس در 23 آذر با سخنرانی سردار جعفری و برگزاری همایش اسوه های صبر«بانوان شهید و همسر شهدا» در علی آبادکتول با سخنرانی محسن رضایی را از جمله برنامه های ویژه منتهی به مراسم اصلی اجلاسیه در 25 آذر برشمرد.

فرمانده سپاه نینوای استان گلستان در پایان با بیان اینکه مردم استان از قِبَل برگزاری این یادواره ها نسبت به اهداف جمهوری اسلامی در خارج از مرزها آشناتر شدند، اذعان کرد: مردم استان در داخل نیز به شبهات برخی معاندین واقف آمدند و در مسیر تکریم خطوط مدافعان حرم به آن ها پاسخ گفتند.

انتهای پیام/