علی آباد کتول ذخیره گاه بزرگ سرخدار در جهان

زرین نامه: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان علی‎آبادکتول گفت: اهمیت ذخیره گاه بی نظیرسرخدار در علی آباد کتول تا بدانجاست که بودجه و اعتبار قابل توجهی از سوی سازمان بین الملل برای حفاظت از آن در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار زرین نامه، رسول مقسم بعدازظهر امروز در جمع مسئولان دستگاه‎های شهرستان علی‎آبادکتول با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، درختکاری و ایجاد فضای سبز را یک وظیفه اسلامی انقلابی و وجدانی برشمرد و اظهار داشت: نیروهای این اداره با تلاش شبانه‎روزی برای حفظ و حراست از عرصه‎های ملی و طبیعی مشغول انجام وظیفه هستند.

علی‎آبادکتول دارای 69 هزار هکتار جنگل و اراضی جنگلی 

وی اضافه کرد: حوزه اداره منابع طبیعی شهرستان علی‎آبادکتول دارای 69 هزار هکتار جنگل و اراضی جنگلی، یک‎هزار و 700 هکتار مراتع ییلاقی، 2 هزار و 500 هکتار جنگل‌کاری و یک‎هزار و 500 هکتار مراتع ییلاقی حریم است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان علی‎آبادکتول طرح‎های جنگل داری طاویر، کبودوال، زرین‎گل، سرخداری و رضائیان را پنج طرح جنگلداری فعال حوزه این شهرستان عنوان کرد و گفت: حوزه منابع طبیعی علی‎آبادکتول دارای سه ذخیره‎گاه بین‎المللی درختان نادر و کمیاب است که در سطح جهانی منحصر به فرد است.

بازدید کارشناسان داخلی و خارجی از ذخیره‎گاه‎های بی‎نظیر جنگلی علی‎آبادکتول

مقسم افزود: همه ساله کارشناسان داخلی و خارجی زیادی از کشورهای مختلف از این ذخیره‎ گاه‎های بی‎نظیر بازدید می‎کنند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان علی‎آبادکتول خاطرنشان کرد: بودجه و اعتبار قابل توجهی از سوی سازمان بین‎الملل برای حفاظت این ذخیره‎گاه در نظر گرفته شده است.

وی ذخیره‎گاه سرخداری را یکی از مهمترین ذخیره‎گاه‎ها عنوان کرد و گفت: ذخیره‎گاه سرخداری در دو منطقه افراتخته به مساحت 200 هکتار و پونی‎آرام به مساحت 200 هکتار است که این جنگل‎ها آخرین بازمانده جنگل‎های سرخدار جهان و گونه منحصر به فرد آن است.

با تمام توان از عرصه‎های منابع طبیعی محافظت کنیم

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان علی‎آبادکتول ذخیره‎گاه‎های زرین‎گل در دهنه زرین‎گل و سرو نوش را به عنوان دو ذخیره‎گاه دیگر این حوزه معرفی کرد و اذعان داشت: جنگل‎های ذخیره‎گاه سرو نوش به مساحت 200 هکتار در دهنه محمدآبادکتول است که از گونه‎های سوزنی برگ بومی ایران و منحصر به فرد می‎باشد.

مقسم از تعامل و همکاری دستگاه‎ها در راستای حفظ و حفاظت منابع طبیعی تشکر کرد و گفت: ما تمام تلاش خود را به کار می‎بندیم تا از این منابع طبیعی که به عنوان امانتی الهی در دست ماست برای نسل‎های آینده محافظت کنیم.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه