دریافت حقوق نامتعارف، ظلم به کشور و انقلاب است/ 400 مدیر حقوق نجومی می گرفتند/ اهتمام برای گنجاندن مشکلات گلستان در طرح ششم توسعه

رییس مجلس شورای اسلامی با اعتقاد به اینکه دریافت حقوق نامتعارف توسط برخی مدیران را ظلم به کشور است، گفت: برای پیشگیری از چنین تخلفاتی، طرح یک فوریتی در مجلس مطرح شد که حدود دریافتی مدیران از حقوق و مزایای مستمر و غیرمستمر را مشخص می کند.

 به گزارش زرین نامه؛ علی لاریجانی در جمع مردم شهرستان علی آباد کتول با اشاره به نامه و سخنان آیت الله حسینی شاهرودی نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری درباره برخورد استوارتر و مقتدرانه تر مجلس با مسئله حقوق های نجومی، سخنان ایشان را خیرخواهانه دانست و اذعان کرد:  دریافت حقوق های نامتعارف توسط عده ای مدیران، ظلم به کشور وانقلاب است.

وی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب برای برخورد با دریافت‌کنندگان حقوق‌های نامتعارف، اظهار کرد: حدود 95 هزار مدیر در کشور داریم که دریافت حقوق‌های نامتعارف حتی توسط تعدادی از آن ها، به اعتماد عمومی در جامعه لطمه می‌زند.

لاریجانی با اشاره به اقدام موثر مجلس در برخورد با دریافت ‌های نامتعارف مدیران، اظهار کرد: به دیوان محاسبات دستور داده شد که حقوق همه ی مدیران کشور اعم از مدیران دولتی، مدیران مجلس، نمایندگان مجلس، قضات، نیروهای مسلح و حتی واحدهای زیر نظر بیت رهبری را بررسی کند.

400 مدیر حقوق نجومی می گرفتند

وی گفت: از حدود 95 هزار مدیر، 400 نفر تخلف داشتند که برخی حقوق نامتعارف و برخی دیگر وام‌های قرض‌الحسنه گزاف دریافت کرده‌اند و این درحالی است که مدیران باید امین کشور باشند و برای خود روابط ایجاد کنند.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: پس از پایان گزارش، به دیوان محاسبات دستور داده شد که مدیران متخلف باید ظرف مدت 2 ماه (تا پایان آبان 95)، دریافتی‌های نامتعارف را عودت دهند. تا جایی که اطلاع دارم 4 نفر اضافه دریافتی‌ها را عودت نداده‌اند که قرار شد دادگاهی تشکیل و به این پرونده‌ها رسیدگی شود.

 لاریجانی با تاکید بر لزوم انجام اقدامی موثر برای پیشگیری از وقوع چنین تخلفاتی در آینده که سبب لکه‌دار شدن حیثیت جمهوری اسلامی می‌شود، گفت: طرح یک فوریتی در مجلس مطرح شد که حدود دریافتی‌ها اعم از حقوق و مزایا مشخص شود، البته حقوق پزشکی که در گوشه‌ای از نقاط دوردست کشور زحمت می‌کشد با فردی که در منقطه ای مناسب مشغول کار است، یکسان در نظر گرفته نمی‌شود اما در هر صورت حدود آن مشخص می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه حضور در استان ها سبب آگاهی بیشتر از مسایل و مشکلات مردم می شود، گفت: در برخی استان‌ها ممکن است سرمایه‌گذاری‌ها بیشتر و در برخی کمتر باشد.  باید در آینده برنامه‌ریزی صحیحی انجام شود تا به تعادل برسیم.

raiismajles65

 اهتمام برای گنجاندن مشکلات گلستان در طرح ششم توسعه

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی برنامه ششم در مجلس، افزود: مجلس رویکردی را دنبال می‌کند که ثقل آبادانی به سمت استان‌هایی حرکت کند که کمتر توسعه یافته هستند.

وی با بیان اینکه گلستان ظرفیت‌های فراوانی دارد که برای این استان قدرت توسعه ایجاد می‌کند، تصریح کرد: این سفر باعث فهم بیشتر از مشکلات استان گلستان و زمینه ساز تصمیم‌گیری بهتر درباره مشکلات این استان خواهد شد. تلاش ما بر این است که مشکلات مطرح شده استان گلستان را در برنامه ششم بگنجانیم.

مجلس، پیگیر پرداخت خسارات ناشی از سرمازدگی به کشاورزان و باغداران

لاریجانی با بیان اینکه پیگیر پرداخت خسارات ناشی از سرمازدگی به کشاورزان و باغداران هستیم، متذکر شد: دولت از منابعی که مجلس در اختیارش قرار داده، برای  پرداخت خسارت کشاورزان استفاده کند.

رییس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت فرهنگ سازی بیمه کشاورزی و محصولات باغی گفت: اگر کشاورزان و باغداران محصولات خود را بیمه کنند، می‌توانند به سهولت خسارت خود را از بیمه دریافت کنند اما متأسفانه این فرهنگ در کشور وجود نداشته و باید تقویت شود.

وی متذکر شد: البته باید اقداماتی هم انجام شود که پرداخت خسارت به کشاورزان توسط بیمه سهولت یابد تا فرهنگ سازی در این زمینه تسریع شود.

لاریجانی همچنین با بیان اینکه باید اعتبارات بهینه‌ای به بخش آب و صنعت در استان گلستان اختصاص یابد، اذعان کرد: باید با تدابیر ویژه ، چرخه روستاها فعالتر و امکانات برای رونق اقتصادی در روستاها فراهم شود.

رییس مجلس شورای اسلامی در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد:  به تازگی تصمیمی در مجلس گرفته و منابعی در اختیار دولت قرار داده شده تا بدهی پیمانکاران و مطالبات فرهنگیان پرداخت شود. در همین مصوبه ذکر شده افرادی که کمتر از 100 میلیون تومان بدهی دارند، جریمه هایشان بخشوده شود که بانک‌ها باید این قانون را محقق کنند.

 

مطالب مرتبط:

تصاویر دیدار «علی لاریجانی» با مردم علی آّباد کتول

 

انتهای پیام/

 

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه