اولین كارگاه آموزشی رابطين روابط عمومی مدارس علی آبادكتول+ تصاویر

به منظور آشنا ساختن دانش آموزان با ماهیت رسانه و شناسایی و جذب دانش آموزان علاقه مند به حرفه خبرنگاری، اولین کارگاه آموزشی رابطین روابط عمومی مدارس در سالن اجتماعات آموزش و پرورش شهرستان علی آباد کتول برگزار شد.

به گزارش زرین نامه؛  نورعلی علمشاهی معاون توسعه مديريت و پشتيباني اداره آموزش و پرورش شهرستان علی آباد کتول در این مراسم به تشریح اهمیت جایگاه خبررسانی در عصر حاضر و پرداخت و گفت: دنیای امروز دنیای رسانه است و بدون توجه به کارکرد رسانه بسیاری از فعالیت های اجتماعی ناقص اجرا خواهند شد. در ادارات نیز وظیفه تنظیم و تولید خبر بر عهده روابط عمومی است . در واقع روابط عمومي در هر اداره‌اي از جايگاه ويژه‌اي برخوردار است و ايجاد خبر و توليد آن به جهت آگاهي بخشي است تا جامعه رشد پيدا كند و اين امر در تقويت صلح جهاني و تفاهم‌نامه بين‌المللي نيز بسيار مؤثر است.

rabetiin1

در ادامه وحید حاج سعیدی از روزنامه نگاران و خبرنگار نشریات کشوری و استانی در خصوص ماهیت رسانه و ابعاد آن در هزاره سوم گفت: رسانه در گذشته تنها ابزاری برای اطلاع رسانی بود و اطلاع رسانی مهمترین ماهیت و رسالت آن محسوب می شد. اما در عصر حاضر رسانه از یک ابزار اطلاع رسانی صرف خارج شده است و در بسیاری از مناسبت های اقتصادی، سیاسی، ورزشی، فرهنگی نقشی اساسی و تاثیر گذار دارد.

وی گفت: امروز رسانه در تعیین و انتصاب ، بازخواست یا استعفای مسئولین، افراد ، برقراری صلح و آشتی و ... دخالت مستقیم دارند و این خصیصه از مهمترین ویژگی ها یرسانه در عصر حاضر محسوب می شود.

حاج سعیدی در ادامه به تیراژ بالای برخی نشریات جهانی نظیر یومی یوری ژاپن اشاره کرد که روزانه 12 میلیون تیراژ دارد در صورتی که در کشور ما بر اساس اظهارات معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد، کل تیراژ نشریات کشور در روز کمتر از یک میلیون نسخه است.

این فعال عرصه رسانه از میزان کم مطالعه جراید در شهرستان نیز گلایه کرد و گفت: شهرستان علی آباد در حدود 150 هزار جمعیت دارد ولی متاسفانه در روز کمتر از 150 نسخه نشریه در شهر به فروش می رسد که این رقم تقریباً یک درصد اهالی شهر را شامل می شود.

rabetiin1

وی حرفه خبرنگاری را حرفه ای خاص نامید و اشاره کرد: ورود به این عرصه نیاز به علاقه، مطالعه و توانایی نوشتن یا به عبارتی دست به قلم بودن دارد. در ضمن تسلط به دانش زبان انگلیسی و کامپیوتر نیز از ابزار های لازم در این شغل محسوب می شوند و اکثر خبرنگاران معروف به زبان انگلیسی تسلط کافی دارند. 

حاج سعیدی همچنین به فضای مجازی و نحوه اطلاع رسانی در این شبکه ها اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه کانال ها و شبکه های فضای مجازی در سال های اخیر بسیار فعال شده اند و به سبب سهولت در دسترسی ، مخاطبان فراوانی را جذب کرده اند ولی ذکر این نکته ضروری است که بسیاری از اخباری که در این کانال ها منتشر می شود محتوی رسانه ای ندارند و بعضاً ساخته ذهن گردانندگان آنها هستند. در صورتیکه اخباری که در سایت و نشریات مکتوب منتشر می شوند از سندیت معتبری برخوردار هستند چرا که اگر مطلبی خلاف واقع منتشر کنند باید به مراجع ذیصلاح پاسخگو باشند در صورتی که این اتفاق در حوزه فضای مجازی غیر رسمی به چشم نمی خورد و هیچ کس مسئولیت اخباری را که منتشر می کند  بر عهده نمی گیرد. 

وی در پایان از راه اندازی انجمن خبرنگاری کانون شهید بهشتی خبر داد و گفت: در آینده نزدیک سعی می کنیم با برگزاری جلسات ماهانه در کانون شهید بهشتی، زمینه را برای ورود حرفه ای دانش آموزان علاقه مند به این حوزه فراهم کنیم تا بتوانیم بخشی از نیاز های حوزه رسانه را از طریق همین انجمن بر طرف سازیم.

rabetiin1

ابراهيمي مسئول روابط عمومي شهرستان ضمن قدردانی از همكاران و دانش‌آموزاني كه در اين كارگاه حاضر شدند و خاطر نشان كرد: وظيفه آگاه کردن ، خبر دادن و مطلع کردن مردم از مقاصد مديريت به عهده روابط عمومي است.

وی افزود: با تلاش همكاران و دانش‌آموزان علاقمندي كه به طور داوطلبانه حاضر به فعاليت به عنوان رابط روابط عمومي در مدارس هستند و با اخباري كه به روابط عمومي مديريت آموزش و پرورش شهرستان انعكاس مي‌دهند بتوانيم در سطح استاني و كشوري حرفي براي گفتن داشته باشيم.

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه