مشارکت 40 رسانه مکتوب و مجازی در جشنواره ابوذر/ حدود 1000 اثر به جشنواره ارسال شد

دبیر جشنواره رسانه‎ای ابوذر گلستان با اشاره به ارسال 957 اثر به دبیرخانه جشنواره گفت: جامعه خبری استان گلستان از 40 رسانه مکتوب و مجازی مبادرت به ارسال آثار به این جشنواره کردند.

به گزارش زرین نامه؛ محمد رعیت در نشست خبری با محوریت جشنواره رسانه‎ای ابوذر استان گلستان اظهار کرد: آثار خوبی از 17 رسانه مکتوب و 23 رسانه مجازی به دبیرخانه جشنواره رسانه‎ای ابوذر استان گلستان ارسال شد.

وی شمار آثار ارسالی از سوی رسانه‎های مجازی را پررنگ‎تر از سایر رسانه‎های مکتوب عنوان و تصریح کرد: 152 اثر از سوی رسانه‎های مکتوب و 446 اثر از سوی رسانه‎های مجازی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد در بخش عکس نیز 359 اثر دریافت شد.

* بیش از 100 خبرنگار در جشنواره رسانه‎ای ابوذر شرکت کردند

دبیر جشنواره رسانه‎ای ابوذر گلستان؛ استقبال رسانه‎ها و جامعه خبری در ارسال آثار به جشنواره را بی‎نظیر توصیف کرد و افزود: بیش از یکصد نفر از خبرنگاران استان در جشنواره رسانه‎ای ابوذر شرکت کردند.

رعیت با اشاره به اینکه اقبال تولیدات رسانه‎ای متعلق به «اجلاسیه در آیین مطبوعات» با ارسال 170 اثر بوده است، ابراز کرد: کمترین آثار ارسالی به دبیرخانه نیز در بخش «مردم استان گلستان در پشتیبانی از دفاع مقدس» با ارسال 18 اثر ارزیابی شده است.

وی در خصوص بیشترین آثار ارسالی در بخش رسانه‎های مکتوب اظهار کرد: هفته‎نامه دیده‌بان شما با ارسال 22 اثر، روزنامه جوان 16 اثر و هفته‌نامه انقلاب و سرزمین جم 15 اثر به ترتیب در زمره بیشترین آثار رسیده در بخش رسانه‎های مکتوب مبادرت به ارسال اثر کردند.

* حدود 1000 اثر به جشنواره ارسال شد/ بیش از 150 اثر به مرحله نهایی راه یافت

دبیر جشنواره رسانه‎ای ابوذر گلستان افزود: پایگاه خبری گلستان‎ با ارسال 90 اثر، خبرگزاری فارس 70 اثر، گلستان 24 با ارسال 36 اثر، خبرگزاری تسنیم 34 اثر، ایرنا 26 اثر، کلاس 20 با ارسال 24 اثر، خبرگزاری مهر 20 اثر و خبرگزاری شبستان با ارسال 10 اثر به ترتیب بیشترین میزان ارسال آثار به جشنواره را داشتند.

رعیت با اشاره به داوری مقدماتی آثار بیان کرد: در مرحله داوری مقدماتی از حدود یک‌هزار اثر ارسالی تعداد بیش از 150 اثر به مرحله نهایی راه یافت، اساتید دانشگاه، تعدادی از کارشناسان شبکه افق و اینفوگرافی، دفتر مطالعات و برنامه‎ریزی رسانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داوری مرحله نهایی را بر عهده دارند.

وی با اشاره به اینکه برخی آثار ارسالی جزو محور جشنواره نبوده است، گفت: در بخش تیتر 38 اثر ارسال شد که به دلیل اینکه جزو بخش‎های جشنواره نبود این آثار از رده خارج شدند.

* جوایز در 13 بخش به نفرات اول تا سوم تعلق خواهد گرفت

دبیر جشنواره رسانه‎ای ابوذر گلستان در خصوص برگزاری آئین اختتامیه بیان کرد: روز یکشنبه 19 دی‎ماه جاری آئین اختتامیه جشنواره رسانه‎ای ابوذر ساعت 9 صبح در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار می‎شود.

رعیت با اشاره به اینکه جوایز در 13 بخش به نفرات اول تا سوم تعلق خواهد گرفت، گفت: جایزه نقدی نفر اول 300 هزار تومان، جایزه نفر دوم 200 هزار تومان و جایزه نقدی نفر سوم 100 هزار تومان است، برخی از آثار به‌عنوان شایسته تقدیر انتخاب خواهند شد که 50 هزار تومان جایزه نقدی به آنها اهدا می‎شود.

وی مهمترین هدف این جشنواره را ارتقاء سطح بینش رسانه‎های ارزشی جبهه انقلاب اسلامی برشمرد و از پیش‎بینی کارگاه نقد و بررسی آثار به عنوان یک برنامه جنبی در این جشنواره خبر داد./فارس

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه