دوره تخصصی «شرح و ‌تفسير نهج البلاغه» در علی آباد کتول

دوره تخصصی شرح و ‌تفسير نهج البلاغه در راستای معرفي اين كتاب سترگ حضرت علی (ع) و آموزه هاي آن، در مصلی امام رضا (ع) علی آباد کتول برگزار می شود.

به گزارش زرین نامه؛ نهج البلاغه برادر قرآن (اَخُ القرآن)‌ و پس از آن بزرگترين چشمه سار هدايت روح هاي تشنه در بيابان تنهايي انسان است.

همه ی ما به نهج البلاغه احترام مي گذاريم، زيرا حضرت علي (ع) برايمان مورد احترام است، اما آن را نمي خوانيم و نمي شناسيم.

در ميان ملت هاي دنيا در محبت و دوستي حضرت علي(ع) شهره ي آفاقيم، اما در معرفت و شناخت ایشان ....! این در حالی است که محبت بي معرفت، قدر چنداني ندارد که اگر قدر داشت اكنون به نتايج والايي رسيده بوديم.

اصلاً مگر مي شود ملتي حضرت علي(ع) را بشناسد و با انديشه ي ایشان آشنا باشد و در عين حال......!!

نهج البلاغه كلامي است كه با وجود عبور از اعماق قرن های دور تاریخ، تازه ماند است. با نگاه به این کتاب عظیم الشان مي توان عظمت حضرت علي (ع) را حس کرد و سيماي درخشان اين پيشواي شهيد را در كلام آسمانيش درخطبه ها، نامه ها و اندرزها ديد.

بر همین اساس حجت الاسلام سید مهدی موسوی امام جمعه علی آباد کتول رسم تازه ای را در مصلی امام رضا (ع) این شهرستان بنا نهاده و می خواهد در دوره ای تخصصی و ثابت به شرح و تفسیر نهج البلاغه در این شهرستان بپردازد.

این دوره از امشب (22 دی ماه 95) همراه با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در دفتر وی واقع در مصلی امام رضا (ع) علی آباد کتول آغاز شده و هر هفته چهارشنبه ها پذیرای خواهران و برادران علاقمند به اندیشه های حضرت علی (ع) است تا فرصتی یافته و از چشمه ی جوشان نهج البلاغه جرعه ای به قدر ظرف خود بنوشند.

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه