بیش از 80 واحد مسکونی شهری و روستایی در دهه ‎فجر افتتاح می‎شود

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گلستان از افتتاح بیش از 80 واحد مسکونی شهری و روستایی در ایام‎الله دهه فجر خبر داد.


به گزارش زرین نامه به نقل از فارس؛ امان‎الله حسین‎پور ظهر امروز طی نشستی با گروه خبری فجر استان گلستان با گرامیداشت ایام‎الله دهه فجر اظهار کرد: 10 هزار و 500 خانوار در شهرستان گرگان زیر پوشش کمیته امداد هستند، در دهه فجر 200 سری جهیزیه به نوعروسان اهدا می‎شود، در سال جاری تاکنون یک‎هزار و 700 جهزیه به نوعروسان استان گلستان اهدا شده است.

وی با اشاره به اینکه تا پایان سال جاری 3 میلیارد تومان مستمری به جامعه هدف پرداخت می‎شود، تصریح کرد: میزان اعتبارات این اداره کل سالانه 156 میلیارد تومان است.

* بیش از 40 عنوان برنامه در دهه فجر برگزار می‎شود

رئیس کمیته همیاری و تشکل‎های مردمی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان گلستان افزود: مردم استان سالانه 43 میلیارد تومان در زمینه زکات، جشن، صدقات کمک می‎کنند، مردم آگاه باشند که یک ریال از درآمدهای مردم در حقوق بنده و همکارانم حتی در تشکیلات برای قبوض آب، برق، گاز، تلفن هزینه نمی‎شود چراکه اشکالات شرعی دارد.

حسین‎پور برگزاری جشن انقلاب را یادآور خاطرات شیرین اوایل پیروزی این نهضت دانست و افزود: دهه فجر انقلاب اسلامی فرصت مغتنمی است تا خدمات نظام برای مردم بازگو شود تا قدر این نظام را بیشتر بدانند، گاهی برخی غفلت‎ها از سوی مسئولان سبب می‎شود تا شاهد ضعف‎هایی در ارائه خدمات به مردم باشیم.

وی با اشاره به اینکه بیش از 40 عنوان برنامه به دفتر این کمیته رسیده است، گفت: تاکنون سه جلسه برگزار شده است، برنامه‎های شاخص پیش‎بینی شده را به ستاد دهه فجر اعلام کردیم.

* 110 طرح اشتغال با تسهیلات قرض‎الحسنه خوداشتغالی در دهه فجر افتتاح می‎شود

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گلستان در خصوص برنامه‎های شاخص این کمیته در دهه فجر اظهار کرد: پایگاه‎های امداد و نجات غیرشهری هلال‎احمر در روستای اولنگ رامیان، مراوه تپه و زرین گل علی‎آبادکتول افتتاح و به بهره‎برداری می‎رسد.

حسین‎پور از افتتاح مسکن روستایی و شهری توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر داد و اظهار کرد: بهره‎برداری از طرح‎های اشتغال کمیته امداد، اهدای جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت، برگزاری برنامه‎های فرهنگی بین گروه‎های هدف، مسابقات فرهنگی، ورزشی، دیدار با خانواده‎های شهدا، جشن انقلاب در مهدکودک‎های تحت پوشش بهزیستی از مهمترین برنامه‎های فجر است.

وی از افتتاح 110 طرح اشتغال در قالب پرداخت تسهیلات قرض‎الحسنه خوداشتغالی در دهه فجر خبر داد و گفت: یک‎هزار و 600 طرح اشتغال تا پایان سال جاری به بهره‎برداری می‎رسد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گلستان با اشاره به اینکه 13 بهمن در کمیته همیاری هر شهرستان یک برنامه مشارکتی به صورت گسترده به اجرا درمی‎آید، افزود: در این برنامه‎ها تبیین دستاوردهای انقلاب با شعار «انقلاب اسلامی، مردم‌سالاری دینی و مشارکت اجتماعی» در دستور کار است

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه