توقیف یک محموله قاچاق جنگلی در گرگان

زرین نامه: سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرگان گفت: گشت‎های نامحسوس اداره منابع طبیعی این شهرستان، موجب شد وانت حامل محموله جنگلی قاچاق پس از تعقیب و گریز در گرگان متوقف شود.

به گزارش زرین نامه، رسول مقسم بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان گلستان اظهار داشت: براساس گزارش‎های رسیده به گشت‎های حفاظتی نامحسوس اداره منابع طبیعی گرگان مبنی بر حمل محصولات جنگلی قاچاق از روستای زیارت گرگان، فرمانده یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرگان به اتفاق مأموران یگان امداد و کلانتری نهارخوران طی عملیاتی مشاهده کردند که یک دستگاه وانت نیسان از مسیر روستای زیارت با سرعت و شتاب زیادی به سمت شهر گرگان در حرکت است.

بی‎توجهی به دستورات مأموران و فرار متهم از صحنه جرم

وی ادامه داد: مأموران به راننده وانت دستور توقف دادند، اما راننده با بی‎توجهی به دستورات مأموران به سرعت محل را ترک کرد.

مقسم خاطرنشان کرد: مأموران نیروی انتظامی پس از تعقیب و گریز، خودروی نامبرده را در شهر گرگان متوقف ساختند و پس از بازرسی خودرو مشخص شد که حامل محصولات قاچاق است و خودروی مربوطه به پارکینگ انتقال داده شد.

مأموران در حفاظت حفاظت از منابع طبیعی لحظه‎ای غفلت نخواهند کرد

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرگان ضمن تشکر از تلاش‎های دستگاه‎های قضایی، پرسنل یگان حفاظت و کلانتری نهارخوران اعلام کرد که نیروهای این اداره به طور مستمر در حال فعالیت، کنترل و حفاظت از منابع طبیعی هستند و در حفاظت از این نعمات خدادادی لحظه‎ای غفلت نخواهند کرد.

مقسم که همزمان مسئولیت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان علی‎آبادکتول را به عهده دارد، خاطرنشان کرد: حوزه اداره منابع طبیعی شهرستان علی‎آبادکتول دارای 69 هزار هکتار جنگل و اراضی جنگلی، یک‎هزار و 700 هکتار مراتع ییلاقی، دو هزار و 500 هکتار جنگل‌کاری و یک‎هزار و 500 هکتار مراتع ییلاقی حریم است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان علی‎آبادکتول، طرح‎های جنگلداری طاویر، کبودوال، زرین‎گل، سرخداری و رضائیان را پنج طرح جنگلداری فعال حوزه این شهرستان عنوان کرد و گفت: حوزه منابع طبیعی علی‎آبادکتول دارای سه ذخیره‎گاه بین‎المللی درختان نادر و کمیاب است که در سطح جهانی منحصر به فرد است.

مقسم افزود: همه ساله کارشناسان داخلی و خارجی زیادی از کشورهای مختلف از این ذخیره‎گاه‎ها بازدید می‎کنند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان علی‎آبادکتول خاطرنشان کرد: بودجه و اعتبار قابل توجهی از سوی سازمان بین‎الملل برای حفاظت این ذخیره‎گاه درنظر گرفته شده است.

وی، ذخیره‎گاه سرخداری را یکی از مهم‌ترین ذخیره‎گاه‎ها عنوان کرد و گفت: ذخیره‎گاه سرخداری در دو منطقه افراتخته به مساحت 200 هکتار و پونی‎آرام به مساحت 200 هکتار است که این جنگل‎ها آخرین بازمانده جنگل‎های سرخدار جهان و گونه منحصر به فرد آن است.

از عرصه‎های منابع طبیعی محافظت کنیم

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان علی‎آبادکتول ذخیره‎گاه‎های زرین‎گل در دهنه زرین‎گل و سرونوش را به عنوان دو ذخیره‎گاه دیگر این حوزه معرفی کرد و اذعان داشت: جنگل‎های ذخیره‎گاه سرونوش به مساحت 200 هکتار در دهنه محمدآبادکتول است که از گونه‎های سوزنی برگ بومی ایران و منحصر به فرد است.

مقسم از تعامل و همکاری دستگاه‎ها در راستای حفظ و حفاظت منابع طبیعی قدردانی کرد و افزود: ما تمام تلاش خود را به کار می‎بندیم تا از این منابع طبیعی که به عنوان امانتی الهی در دست ماست؛ برای نسل‎های آینده محافظت کنیم./فارس

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه