سخن گفتن از مشائی برایم سخت است/او سبلان، دنا و الوند است

زرین نامه: رئیس جمهور در مراسم استقبال از نوروز با بیان اینکه ملت ایران در طول تاریخ به دنبال بهار بوده است، گفت: زمانی که ملت ایران با آغوش باز اسلام را انتخاب کردند به خاطر عشق به بهار بود.

به گزارش زرین نامه، محمود احمدی نژاد در مراسم استقبال از نوروز که از روز یکشنبه با حضور کارکنان سازمان میراث فرهنگی نمایندگان اقوام، اعضای هیات دولت در سالن اجلاس سران درحال برگزاری است، گفت: خوشحالم از اینکه در مراسمی که با یاد بهار برگزار شده و در آن از خادمان بزرگ فرهنگ و هنر قدردانی شده شرکت کرده ام. در جمع شما عالمان و اندیشمندان و سفرای کشورهای مختلف که با فرهنگ بهار و نوروز آشنا هستید جایی برای سخن من نیست.

رئیس جمهور گفت: در اینجا می‌خواهم به عنوان عرض ارادت به ساحت ملت ایران و به ساحت تمام خوبی‌ها و زیبایی‌ها دو سه نکته‌ای را در این ارتباط عرض کنم؛ گرچه برادر عزیزم جناب آقای مشایی با بیان بسیار زیبا و رسا همه‌ حرف‌ها را گفتند.

وی گفت: انسان دردانه هستی است و همه عالم برای انسان. خداوند انسان را خلق کرده تا با بهار زندگی کند و بهاری بیاندیشد بهار حقیقی انسان دستمایه استقرار توحید عدالت و عشق است جایی که همه انسان ها دل خد را مالامال از عشق به دیگران می کنند و برای سعادت انسان فداکاری می کند.

وی گفت: بهار انسان زمانی است که در آن دوران خبری از غم و غصه و تحقیر انسان نباشد. انسان در جای حقیقی خود قرار گیرد چراکه انسان بالاترین جلوه خداوند است گرچه در زمستان خاک آفریده شده است. بهار انسان زمانی است که همه انسانها آئینه خداوند شوند خدایی بیاندیشند و خدایی عمل کنند و پیامبران نیز آمده اند تا بهار انسانیت را به انسان یادآور کنند. آمده اند تا دستش را بگیرند تا او را در رسیدن به بهار یاری کنند.

وي با بيان اينكه ملت ايران نوروز را در ابتداي هر بهار به عنوان تجديد ميثاق ملت با بهار و نشانه ارادت و عمق خواست ملت ايران براي رسيدن به بهار حقيقي انسان ها قرار داده است، اظهار داشت: هر سال اين ميثاق براي رسيدن به بهار حقيقي انسان ها تجديد مي شود و چند هزار سال است كه ملت ايران در آرزوي بهار هر سال و در افقي بالا با بهاريان تجديد ميثاق كرده و نوروز را جشن مي گيرند.

احمدی نژاد با بیان اینکه ملت ایران در طول تاریخ به دنبال بهار بوده اند، گفت: اولین ملتی که حقیقت بهار را شناخت و برای رسیدن به او تلاش کرد ملت ایران بود از چند هزار سال پیش ملت ایران هر سال و در افقی بالاتر با بهار و بهاریان تجدید میثاق می کند.

وی گفت: نوروز جشن انسان و یادآور بهار عشق و توحید است. اگر ملت ایران پیام زرتشت را گرفت و پای او جان فشانی کرد به خاطر میل ایرانیان برای دیدن بهار بود.

رئیس جمهور ادامه داد: وقتی ملت ایران به عنوان ملت متمدن و خالق تمدنهای اصلی بشری با آغوش باز اسلام را انتخاب کرد باز دلیلش عشق او به بهار بود. چراکه حقیقت بهار را در سخنان پیامبر دیده بود.

احمدي‌نژاد با بيان اينكه در مراسم استقبال از نوروز نزديك به 4 ساعت تنها گوشه‌اي از هنر اين سرزمين و عشق بي پايان ملت ايران به بهار و آينده پر افتخار بشري به نمايش درآمد، گفت: ملتي كه چند هزار سال به عشق بهار زيسته ملتي هنرمند است و هنر در ذات ملت ايران قرار دارد.

احمدی نژاد ادامه داد: در این مراسم از فرزند برومند ایران (رحیم مشایی) تجلیل شد برای من سخن گفتن از آقای رحیم مشایی بسیار سخت است اما باید شهادت دهم این مرد دلی دارد مانند آئینه پاک و زلال ایمانی دارد به استواری دماوند، الوند، دنا و سبلان من افتخار آشنایی با او را از 27 سال قبل دارم.

وی ادامه داد: من ندیدم کسی با ايشان بدون اراده قبلي و خاص آقای مشایی ملاقات کند اما شیفته بزرگی ایشان نشود چراکه وی صاحب اندیشه و تفکر است.

احمدی نژاد با بیان اینکه مشایی مديري با تدبير و مسلط و مرد اخلاق و هنر و عشق است گفت: بسیاری از افراد در ثبت جهانی پرونده نوروز تلاش کردند اما نقش وی منحصر به فرد بود در دوره ای کوتاه چند برابر تاریخ ، میراث ملی ما ثبت جهانی و ملی شد.

رئیس جمهور ادامه داد: مهندس مشايي داراي انديشه و نظريه در زمينه‌هاي گوناگون به خصوص در مسائل بنيادين جهاني، انساني و مديريت جهان است و بنده بر خود وظيفه ديدم به نمايندگي از ملت ايران از ايشان به نمايندگي از فرزندان شايسته ملت تقدير كنم.

احمدی نژاد با بیان اینکه ایشان برای همه مانند برادری دلسوز و امین دلسوزی می‌کنند، افزود: البته بنده براي نصب مدال از ايشان اجازه گرفتم و اين كار را جزء افتخارات زندگي خود مي دانم كه عليرغم همه هياهوهاي بي بنيان، خداي متعال اين توفيق را داد كه بنده به نمايندگي از ملت، از اين فرزند برومند قدرداني كنم و مطمئنا ملت ايران قدر فرزندان خود را مي شناسد و شناخته است.

وی تصريح كرد: اگر بخواهيم مهندس رحيم مشايي را در يك كلمه توصيف كنيم بايد بگوييم مهندس مشايي مردي است بهاري بهاري بهاري.

منبع : مهر

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه