انتخابات در ۴ شهرستان گلستان الکترونیکی برگزار می‌شود

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان گفت: انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات ریاست جمهوری در چهار شهرستان گلستان الکترونیکی برگزار می‌شود.

به گزارش زرین نامه؛ علی اصغر طهماسبی در نخستین جلسه شورای اداری شهرستان گرگان اظهار کرد: از تاریخ یک فروردین فرمانداری‌ها و بخش داری‌های استان در آمادگی کامل برای ثبت نام از کاندیداهای شوراها بودند و انتخابات در شهرهای گنبد، علی آبادکتول، گرگان و بندر ترکمن به شکل الکترونیکی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ستاد انتخابات در کشور از سه ماه گذشته فعالیت خود را آغار کرده، افزود: تا به امروز هفت فرآیند برگزاری انتخابات را پشت سر گذاشته‌ایم و از امروز فرآیند هشتم انتخابات که فرایند بررسی صلاحیت کاندیداها است را آغاز می‌کنیم.

معاون امنیتی سیاسی استانداری گلستان گفت: همکاری خوبی بین ستاد انتخابات استان و هیئت شورای نظارت انتخابات در استان برقرار است و تفاهم نامه‌ای هم در این زمینه بسته شده است.

طهماسبی با بیان اینکه در گلستان یک هزار و ۶۲۵ شعبه اخذ رأی داریم، اظهار کرد: هر روستای گلستان یک حوزه انتخاباتی است چراکه کاندیدای هر روستا با روستای دیگر فرق می‌کند.

وی اظهار کرد: بخشداران در امر انتخابات مستقیماً با ستاد وزارت کشور در ارتباط هستند و هرگونه فعالیتی از سوی وزارت کشور رصد می‌شود.

طهماسبی گفت: ۱۶۹ روستای گلستان بالای یک هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت دارد که این روستاها می‌توانند پنج عضو شورا داشته باشد.

وی با بیان اینکه تعداد اعضای شوراهای اسلامی در کل کشور کاهش پیدا کرده است، اظهار کرد: سه شهرستان گلستان بالای ۵۰ هزار نفر و زیر ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارند که می‌توانند هفت عضو شورا داشته باشند.

معاون امنیتی سیاسی استاندار گلستان گفت: ۱۰۷ روستای گلستان زیر ۱۰۰ نفر جمعیت دارد که در این روستاها انتخابات شورا برگزار نمی‌شود.

طهماسبی گفت: در شهرهای شرق استان عشایری از استان‌های خراسان شمالی و سمنان ییلاق و قشلاق دارند و ما نمی‌توانیم صندوق انتخابات شورا را در این مناطق ببریم اما باید صندوق انتخابات ریاست جمهوری به این مناطق برده شود.

وی تصریح کرد: در گلستان هشت هزار و ۴۸۲ نفر در انتخابات شهر و روستا ثبت نام کردند که اگر اخذ سوء پیشینه نبود قطعاً آمار بیشتری در این انتخابات شرکت می‌کردند.

وی با بیان اینکه در انتخابات با چهار رکن سر و کار داریم، افزود: رکن اول نقشه راه انتخابات، رکن دوم سلامت انتخابات بوده، سومین رکن امنیت انتخابات و چهارمین رکن مشارکت مردم در انتخابات است.

طهماسبی تصریح کرد: کوچک‌ترین برخورد محلی ممکن است بحث امنیت ملی را در پی داشته باشد و نمی‌توان از کوچکترین اتفاق رخ داده در سطح روستاها وشهرستان ها به راحتی عبور کرد.

وی اظهار کرد: اگر قدرت استکبار جهانی فناوری است، قدرت جمهوری اسلامی مردم و مشارکت مردم در صحنه‌های مختلف است.

طهماسبی با بیان اینکه عربستان از این که چرا انفجاری در ایران رخ نداده در تعجب است، گفت: اگر نیروهای ما امروز گروه‌های تکفیری را در فرامرزها تعقیب می‌کند به این دلیل است که ما امنیت سوریه و عراق را امنیت جمهوری اسلامی می دانیم و معتقدیم اگر آنجا مبارزه نکنیم باید در دل خاک کشور با آن‌ها مبارزه کنیم.

وی با بیان اینکه امنیت و سلامت دو نعمت گرانبهاست که باید قدر آن‌ها را بدانیم، تصریح کرد: هم اکنون کلید فتنه در انتخابات توسط گروه‌های منافق در خارج از کشور زده شده و همه ما برای جلوگیری از این فتنه باید وارد میدان شویم.

طهماسبی گفت: باید تلاش کنیم تهمت زنی در انتخابات را به پایین‌ترین حد ممکن برسانیم و از ظرفیت تمام مردم، اقشار و سازمان‌های مردم نهاد در بحث انتخابات بهره ببریم.

وی اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی کشور ما دست آوردها و موفقیت‌های زیادی در عرصه سیاسی و جهانی به دست آورده است و یکی از کشورهای اثر گذار منطقه به شمار می‌رود.

طهماسبی افزود: در بسیاری از کشورها که انقلابی درآن ها صورت گرفته طی مدت ۱۰۰ سال هیچگونه انتخاباتی در آن کشور برگزار نشده اما در جمهوری اسلامی دو ماه بعد از پایان انقلاب نخستین انتخابات برگزار شد./مهر

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه