نوشابه ای که مجلس برای خودش باز کرد

زرین نامه: سوال اینجاست که اگر یک نماینده با این مصوبه معاون یک وزارتخانه را برای همکاری درخواست کرد دولت که موظف شده درخواست نماینده را اجرا کند چه خواهد کرد؟ یا اگر یک نماینده وزیر را برای همکاری خواست آنوقت چه باید کرد؟

به گزارش زرین نامه به نقل از دانا، نمایندگان مجلس امروز مصوبه ای عجیب تصویب کردند که دولت را موظف می کند حقوق و مزایای 5 نفر را بپردازد تا آنها به نمایندگان در امورشان کمک کنند.

جالب اینجاست که این مصوبه در حالی تصویب می شود که نزدیک به 1500 نفر را به مجلس راهی می کند و ارایه خدمات به این افراد خود حدیث مفصلی خواهد بود که از آنجمله می توان به مکان ، خدمات اداری، پذیرایی و ... اشاره کرد

بر اساس مصوبه نمایندگان در هر دوره مجلس نمایندگان می‌توانند حداکثر 5 نفر از کارکنان یا کارشناسان دستگاه‌های مشمول ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری را برای به کار گیری در دفتر ارتباطات مردمی جهت امور مشاوره‌ای، اداری و خدماتی از دستگاه‌های ذی‌ربط درخواست نمایند در این صورت دستگاه موظف است شخص یا اشخاص نامبرده را به دفتر ارتباطات مردمی نماینده مامور کند. همچنین حقوق، مزایا، حق ماموریت و اضافه کار این ماموران طبق قوانین و مقررات مربوطه بر عهده دستگاه مامور کننده می‌باشد و میزان اضافه کار تا سقف مصوب اداره مربوطه و ماموریت ماهیانه و مرخصی استفاده شده توسط رئیس دفتر نماینده به دستگاه ذیربط اعلام می‌شود.

سوال اینجاست که اگر یک نماینده با این مصوبه معاون یک وزارتخانه را برای همکاری درخواست کرد دولت که موظف شده درخواست نماینده را اجرا کند چه خواهد کرد؟ یا اگر یک نماینده وزیر را برای همکاری خواست آنوقت چه باید کرد؟

لازم به ذکر است افزایش کلیه حقوق قانونی این ماموران از جمله ارتقا، افزایش حقوق سلامتی، افزایش گروه و رتبه و سایر موارد مشابه در دوران ماموریت این افراد همانند سایر کارکنان دستگاه‌ ذیربط می‌باشد. پس از اعلام پایان ماموریت دستگاه ذیربط موظف است این افراد را حداقل در پست سازمانی قبل ماموریت و یا پست همکاران به کار گیرد این مصوبه نافی تبصره سه ماده دو قانون استخدامی کارکنان مجلس شورای اسلامی مصوب 23/8/1372 مجلس شورای اسلامی نیست. ماده مذکور با 165 رای موافق، 41 رای مخالف و 33 رای ممتنع از مجموع 240 نماینده حاضر در مجلس به تصویب رسید.

در گیر و دار مشکلات جامعه پرداختن نمایندگان به این مسایل بسیار جالب است

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه