قاچاق تجهیزات پزشکی فراتر از ۲۰۰ میلیون دلار است/ سود بالای محصولات پزشکی قاچاق علت طمع شرکت‌های متخلف

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از اینکه قاچاق تجهیزات پزشکی فراتر از ۲۰۰ میلیون دلار است، گفت: گاهی تخلفات قاچاق تجهیزات پزشکی از سوی شرکت هایی انجام می شود که به دلیل سود بالا اقدام به قاچاق این تجهیزات می کنند.

همایون هاشمی

به گزارش زرین نامه ؛همایون هاشمی  درباره برخی اظهارات نسبت به قاچاق 200 میلیون دلاری تجهیزات پزشکی در کشور، افزود: واقعیت آن است که اگرچه با اجرایی شدن طرح تحول سلامت میزان قاچاق تجهیزات پزشکی تا حد زیادی کاهش پیدا کرد اما هنوز نمی توان آمار قاچاق این تجهیزات را 200 میلیون دلار دانست زیرا به نظر می رسد بیش از این ها تجهیزات پزشکی قاچاق می شوند.

نماینده مردم شاهین دژ، تکاب و میاندوآب در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: باید مطالعه دقیق و کارشناسی برای بررسی میزان قاچاق لحاظ شود تا بر اساس آمار دقیق بتوان سازوکاری برای مقابله با این پدیده در نظر گرفت.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: از سویی دیگر پذیرفتن آمار 200 میلیون دلاری تجهیزات پزشکی در کشور نیز نگران کننده است زیرا در حوزه سلامت با جان مردم سروکار داریم و حتی یک ریال قاچاق هم نباید در این حوزه وجود داشته باشد.

وی یادآور شد: گاهی تخلفات قاچاق تجهیزات پزشکی از سوی شرکت هایی انجام می شود که به دلیل سود بالا اقدام به قاچاق تجهیزات پزشکی می کنند که باید با برخورد قاطع، مانع ادامه تخلفات آنها شد لذا در این زمینه لازم است تا از مسیر قانونی استفاده کرده و بتوان این سیکل معیوب را اصلاح کرد.

هاشمی تصریح کرد: استفاده از تجهیزات پزشکی قاچاق به ندرت در بخش دولتی استفاده می شود که باید همین میزان اندک نیز به صفر برسد زیرا میزان مراجعات مردم به مراکز درمانی دولتی زیاد است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: متاسفانه در بخش خصوصی نظارت ها کافی نیست و باید برای جلوگیری از مصرف قاچاق تجهیزات پزشکی، بُعد نظارتی خود را در این بخش تقویت کنیم.

انتهای پیام/