گلستان در گرفتن پروژه ملی ضعف دارد / وظیفه استاندار و مسئولان است که برای دانشگاه ها پروژه ملی بگیرند نه استاد

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت : کیفی کردن دانشگاه ها ، توسعه تحصیلات تکمیلی و درگیر کردن اساتید و دانشجویان با پروژه های ملی و بزرگ می تواند به پیشرفت علمی استان گلستان کمک کند .

به گزارش زرین نامه به نقل از خبرگزاری علم و فناوری استان گلستان؛ علی اصغر نصرالله نژاد در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری علم و فناوری اظهار کرد : یکی از جذابیتهای دنیای غرب که خود را بزک می کند و با این حربه فعالیتهای نامشروع و جنایتهای کثیفی را انجام می دهد همین پیشرفتهای علمی است .

نصرالله نژاد افزود: متاسفانه غرب با این حربه کارهای ضد فرهنگی و ضد عقلانی علیه حقوق خانواده بکار گرفته و با پیشرفتهای علمی این کارها را توجیه می کند .

وی اضافه کرد : برای اینکه این حربه را از دست غربیها و دشمنان بگیریم باید پیشرفت کنیم ، نه پیشرفت معمولی بلکه جهاد علمی داشته باشیم با سرعت زیاد تا عقب ماندگی های ما جبران شود .

مسئول بسیج اساتید استان گلستان خاطرنشان کرد : ما باید از لحاظ علم تجربی حرف اول را بزنیم تا این حربه ازدشمن گرفته شود ضمن اینکه در علم معنوی و الهی بالاتر هستیم و زمینه برای ایجاد تمدن نوین اسلامی آماده است .

دکتر نصر الله نژاد در خصوص موانع پیشرفت علمی استان گلستان گفت : یکی از مشکلات ما اینست که بیشتر به دنبال جنبه های کمی کار هستیم تا کیفیت بخشی و همواره دنبال این هستیم که تعداد دانشگاه های ما بیشتر باشد.

وی تاکید کرد : بنظر حقیر باید سعی کنیم همین دانشگاه هایی که داریم از نظر کیفیت دانشگاهی و تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی بیشتر کنیم به اضافه اینکه دانشگاه های دیگر کشور پروژه ملی می گیرند و اجرا می کنند ولی در استان ما از این خبر ها نیست .

این استاد دانشگاه یادآور شد : یک استاد که نمی تواند برای گرفتن پروژه ملی داد بزند چون آنقدر مشغله دارد که فرصت درگیر شدن در این مباحث برایش وجود ندارد ضمن اینکه شما دانشگاه تهران را در نظر بگیرید ؛ متاسفانه برخی پروژه ها به اسم استاد هست اما جای دیگر دارد انجام می شود چون وقتی به استان می آید لابی های پشت پرده هست که این موقعیت را از استان می گیرد .

نصر الله نژاد اذعان کرد : اعتقادم بر اینست که برای پیشرفت علمی باید به جنبه های کیفی ، توسعه تحصیلات تکمیلی و گرفتن پروژه های ملی و درگیر کردن اساتید با آن همت گماشت .


انتهای پیام /