ساخت دستگاه مهار اسلحه کلاش با قابلیت تکیه گاهی و جمع کننده پوکه توسط یک گلستانی

رئیس مرکز رشد علم و فناوری سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری سپاه نینوا گلستان از ساخت دستگاه مهار اسلحه کلاش با قابلیت تکیه گاهی و جمع کننده پوکه در این مرکز خبر داد.

به گزارش زرین نامه به نقل از خبرگزاری علم و فناوری استان گلستان؛ هادی رئیسی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد : این محصول تولید شده دارای قابلیت نگهداری اسلحه برای ایجاد امنیت در میدان تیر با جلوگیری از خطرات احتمالی ناشی از نداشتن مهارت و تجربه کافی در تیراندازی و عدم توان جسمی بالای نیروهای بسیجی و جلوگیری از پرتاب سلاح به سمتهای دیگر در هنگام تیراندازی است .

رئیسی افزود : همچنین امکان نشانه گیری و قابلیت تغییر ارتفاع با توجه به وضعیت تیر اندازی از حالت ایستاده تا درازکش و امکان استفاده از ان به عنوان تکیه گاه برای مهار لغزش و همچنین قابلیت جمع آوری پوکه در این محصول وجود دارد .

وی با اشاره به کاربردهای این محصول تصریح کرد : کاهش زمان تیراندازی در میدان تیر با توجه به مدیریت راحت تر فرماندهان میدان تیر و ایجاد نظم و آماده شدن سریع جهت تیراندازی از جمله کاربردهای آن است .

رئیس مرکز رشد علم و فناوری سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری سپاه نینوا گلستان خاطرنشان کرد : امکان اعمال اصلاحات و نشانه گیری دوباره پس از هر شلیک با جابجایی و انحراف مجاز سراسلحه و نشانه گیر و کاهش خطرات ناشی از پرتاب شدن سلاح و تیراندازی ناخواسته به سمت دیگران با مهار سلاح از جمله مزیتهای این محصول می باشد .

رئیسی اضافه کرد : در این محصول امکان استفاده از دستگاه به عنوان تکیه گاه که با مهار لغزش های ناشی از ضعف جسمی و استرس ، اصول اولیه و چند گانه تیراندازی از جمله تطبیق سلاح ، عمل انگشت روی ماشه و تنفس به راحتی قابل آموزش است .

وی بیان داشت : تمام قسمت های مختلف طرح اعم از مطالعه ، طراحی ، نقشه کشی و ساخت این محصول توسط تیم مستقر در مرکز رشد سازمان بسیج علمی ، فناوری و پژوهشی ساه نینوا گلستان و به مدیریت و راهنمایی سرهنگ بخشعلی سالیکندی صورت گرفته است .

رئیسی اذعان کرد : تیم تحقیقاتی پروژه معتقد است با مطالعه منابع و مرورروش های اجرای آموزش تیراندازی در میدانهای تیر سراسر کشور تاکنون چنین طرحی ارائه نشده است .

رئیس مرکز رشد سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری سپاه نینوا گلستان یادآور شد : با توجه به تست موفق این طرح ، تمامی نیروهای نظامی و انتظامی می توانند در مراحل آموزش در میادین تیر ، که نیاز دفاعی کشور در زمان حال و آینده محسوب می شود ، از آن بهره مند شوند.

گفتنی است مرکز رشد علم و فناوری سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری سپاه نینوا گلستان در حال پیگیری و عقد قرارداد برای تولید انبوه این دستگاه برای تمامی میادین تیر استان گلستان می باشد .


انتهای پیام /

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه