از صادرات 950 هزار دلاری آلو قطره به عراق تا بارگیری 100 تن آلو شابلون به قطر از گلستان

مدیر جهادکشاورزی رامیان از صادرات 950 هزار دلاری آلو قطره طلا از شهرستان رامیان به عراق خبر داد و گفت: برای اولین بار، 100 تن آلو شابلون به مقصد قطر از خان ببین گلستان بارگیری و ارسال شده است.

به گزارش زرین نامه به نقل از کاسب امین؛ "یدالله رجبلو" مدیر جهادکشاورزی رامیان از صادرات 1600 تن آلو قطره طلا، از شهرهای دلند و خان ببین به ارزش 950 هزار دلار به مقصد عراق خبر داد و گفت: تجار عراقی با حضور در منطقه و بدون واسطه با باغدار مذاکره و محصولات مورد نیازشان را خریداری و به عراق صادر کردند.

وی پیش بینی کرد: از 43 هزار هکتار باغات بارده شهرستان رامیان 47 هزار تن انواع محصولات باغی برداشت خواهد شد.

همچنین؛ "سید احمد حسینی" مدیرعامل سردخانه و سورتینگ "روستای نی تپه خان ببین" کاهش 10% حق العمل کاری و افت محصول و سود 2 برابری برای باغداران نسبت به عرضه محصول در بازار داخلی و نقد بودن وجه را از مزایای صادرات بی واسطه بیان کرد و افزود: در روزهای گذشته برای نخستین بار 100 تن آلو شابلون مطابق با استاندارهای صادراتی به مقصد قطر بارگیری شده است که به محض تایید بار از سوی طرف قطری صادرات انجام خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به محدودیت زمان برداشت آلو قطره طلا، باغداران بخش فندرسک محصولات تولیدی را در سردخانه نگهداری و پس از عقد قرارداد با تجار عراقی صادرات صورت خواهد پذیرفت.

شهرستان رامیان در شرق گلستان واقع شده است.

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه