اعتبارات توانمندسازی محلات آسیب‌پذیر شهرستان گنبدکاووس محقق نشد/ مدیران حوزه آسیب‌های اجتماعی مطالبه‌گر باشند

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فرمانداری ویژه گنبدکاووس گفت: قرار بود برای توانمندسازی ساکنان محلات آسیب‌پذیر از طرف بهزیستی گلستان ۶ تا ۱۰ میلیون تومان به هر یک از محلات در شهرستان گنبدکاووس پرداخت شود که تاکنون محقق نشده است.

به گزارش زرین نامه به نقل از تسنیم؛ حنیفه عصمتی در مراسم تجلیل از خبرنگاران حوزه مبارزه با موادمخدر گنبدکاووس در سالن کنفرانس موسسه مهرآفرینان جوان اظهار داشت: برای اجرای طرح توانمندسازی ساکنان محلات در مناطق آسیب‌پذیر, 6 محله انتخاب و قرار شد از این تعداد، 3 محله به موسسات پیشگام در سازمان‌های مردم نهاد واگذار شود و به هر یک اعتبار 6 تا 10 میلیون تومان تخصیص یابد.

وی افزود: متاسفانه برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط با آسیب‌های اجتماعی در شهرستان گنبدکاووس دغدغه این حوزه را ندارند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فرمانداری ویژه شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد: قرار بود برای توانمندسازی ساکنان محلات آسیب‌پذیر از طرف بهزیستی استان گلستان 6 تا 10 میلیون تومان به هر یک از 3 محله آسیب‌پذیر شهرستان گنبدکاووس به موسسات فعال مردم نهاد پرداخت شود که متاسفانه با گذشت 5 ماه از سال این امر محقق نشده است.

عصمتی گفت: با همکاری و همراهی خبرنگاران دغدغه‌مند در این حوزه و پافشاری فرمانداری, سرپناه شبانه مردان در شهرستان دایر شد و اکنون تاسیس این سرپناه در حوزه بانوان به شدت در شهرستان احساس می‌شود.

وی یادآور شد: اعتیاد مادر همه آسیب‌های اجتماعی و بزرگترین منکر جامعه است و یک تهدید استراتژیک در جامعه به حساب می‌آید که جوانان و نوجوانان را نشانه گرفته است.

عصمتی تاکید کرد: تقویت خودکنترلی و تعمیق باورهای دینی یک شعار نیست و اگر این 2 موضوع نهادینه شود بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اهمیت مطالبه‌گری گفت: تا زمانی که مدیران, مسئولان و جامعه خبرنگاران معضلات و مشکلات حوزه آسیب‌های اجتماعی را مطالبه نکنند, متاسفانه مشکلات افزایش یافته و جامعه ما را تهدید خواهد کرد.

سید محمد حسینی عضو کمیته توسعه مشارکت‌های مردمی استان گلستان هم در این مراسم اظهار داشت: وضعیت آسیب‌های اجتماعی در شهرستان گنبدکاووس بسیار نامناسب است. معمولا دستگاه‌ها کار جزیره‌ای یا موازی‌کاری می‌کنند و برای کاهش آسیب‌های اجتماعی یک مطالبه‌گری و همت جمعی مسئولان و رسانه‌ها نیاز است.

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه