عملکرد دستگاه های اجرایی گلستان در سال گذشته بهبود یافت

رئیس سازمان برنامه و بودجه گلستان از بهبود عملکرد دستگاه های اجرایی استان و افزایش ۳۶ امتیازی در سال گذشته نسبت به سال ۹۴ خبر داد.

به گزارش زرین نامه به نقل ازمهر؛ حسین پیشقدم عصر سه شنبه در هجدهمین جشنواره شهید رجایی استان گلستان اظهار کرد: با اهتمام دستگاه های اجرایی استان عملکرد آن ها بیش از ۳۶ امتیاز بهبود یافته و از ۶۲۵.۱ امتیاز به ۶۶۱.۹۵ رسید.

وی با یادآوری اینکه استان گلستان در نظام ارزیابی سال ۱۳۹۴ رتبه نخست کشور را در نظام ارزیابی کسب کرد، افزود: در سال گذشته هم با تمام توان تلاش کردیم که این روند را ادامه دهیم تا این رتبه را حفظ کنیم.

دبیر جشنواره شهید رجایی گلستان از تشکیل دو کمیته بررسی شاخص های عمومی و اختصاصی برای ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی استان خبر داد و تصریح کرد: در سال گذشته از مجموع ۶ محور جشنواره شهید رجایی ۳۶ شاخص و ۱۴۹ زیرشاخص عمومی و ۸۲۷ شاخص اختصاصی را مورد ارزیابی قرار دادیم.

پیشقدم با بیان اینکه از مجموع شاخص های اختصاصی ۵۵۱ مورد دستگاهی و ۲۷۶ مورد استانی بود، ادامه داد: یکی از موضوعاتی که استان در آن دارای ویژگی و شاخص بالایی بود، جذب اعتبارات تبصره ۳۶ بود که این موضوع به عنوان شاخص ارزیابی پیشنهادی مطرح و در سطح ملی تصویب شد و در سیستم ارزیابی قرار گرفت.

وی بیان کرد: نظام ارزیابی شاخص‌ ها به سمت بخش خصوصی و فضای رقابتی که کشور در ۳۹ سال گذشته از آن دور بوده و دچار آسیب بوده، رفته است.

دبیر جشنواره شهید رجایی گلستان تصریح کرد: استان گلستان در اجرای سامانه «سیمابر» پیشرو است و این موضوع یکی از مسائلی بود که در نظام ارزیابی استان قرار گرفت.

پیشقدم بیان کرد: بر اساس بخشنامه ابلاغ شده به استان گلستان، ارزیابی ‌ها به پنج گروه تقسیم شد و عملکرد یک سال گذشته نسبت به دوره قبل بسیار بهتر شده است.

وی گفت: در سال ۱۳۹۴، ۲۲ دستگاه در جایگاه ضعیف قرار داشتند که در سال ۱۳۹۵ تعداد آن ها به هشت دستگاه رسید.

پیشقدم اضافه کرد: در سال ۹۴ تعداد دستگاه های اجرایی استان در سطح متوسط ۲۳ و در سطح خوب ۶بود و در سطح عالی دستگاهی نداشتیم که تعداد این دستگاه های در سال ۹۵ به ترتیب به۱۱، ۱۲ و ۱۷ دستگاه اجرایی رسید.

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه