استعفای اجباری «سعد حریری» دسیسه ای برای امتیاز گیری از جبهه مقاومت/ آتش بازی سیاسی که محدودکردن «حزب الله» را نشانه گرفته است

 تحلیلگر سیاسی در استان گلستان با اشاره به جایگاه بالای اجتماعی «حزب الله» در منطقه، گفت: آتش بازی سیاسی جبهه غربی و عربی که با استعفای اجباری «سعد حریری» روشن شده، دسیسه ای بیش برای امتیاز گیری از جبهه مقاومت نیست و محدود کردن «حزب الله» را نشانه گرفته است.

علیرضا طاهری زاده در گفت و گو با خبرنگار زرین نامه درباره پشت پرده دستگیری نخست وزیر لبنان، بیان کرد: جبهه غربی و عربی وقتی دید با نزدیک شدن به پایان عمر داعش، قدرتش در منطقه دچار افول شده، اما هنوز به اهداف مورد نظر خود نرسیده و پس از جنگ با داعش، ایران و جبهه مقاومت دست برتر را در معادلات منطقه ی بسیار مهم غرب آسیا خواهند داشت، قائله کردستان عراق را در منطقه علم کرد.

وی ادامه داد: این فتنه با ورود به موقع امام خامنه ای(حفظ الله) و جمله کلیدی ایشان مبنی بر حفظ تمامیت ارضی عراق و همچنین اقدامات میدانی که توسط دولت و نیروهای مسلح عراق صورت گرفت، در نطفه خفه شد.

این تحلیلگر سیاسی اظهار کرد: با بی نتیجه ماندن مساله کردستان عراق، اینبار دشمن حزب الله لبنان را که در خط مقدم مبارزه با داعش و تروریسم تکفیری در منطقه است و همچون خاری در چشم جبهه غربی و عربی عمل می کند، را نشانه گرفت تا به این واسطه به مقاومت و بخصوص کشور ایران ضربه بزند.

فشار برای استعفای اجباری

طاهری زاده با اشاره به تابعیت عربستانی سعد حریری نخست وزیر لبنان، تصریح کرد: این بازی توسط عربستان و با همکاری اسرائیل طرح ریزی شد و به این ترتیب نخست وزیر لبنان بعد از احضار به عربستان به همراه خانواده اش به گروگان گرفته شد.

وی اذعان کرد: عربستان، سعد حریری را به اجبار وادار به کناره گیری از قدرت کرد و با ترتیب دادن مصاحبه ای تلویزیونی از او خواست تا خود خواسته بودن استعفایش را اعلام کند، اما شرایط روحی نامناسب حریری و دیده شدن سایه فرد سومی که ظاهراً وی را تحت فشار قرار داده بود، نگذاشت این بازی به خوبی پیش رود و دستشان رو شد.

حزب الله؛ خاری در چشم دشمن

طاهری زاده تاکید کرد: دشمن با طرح اجباری استعفای سعد حریری، به دنبال مشتعل کردن فضای سیاسی در لبنان است تا به این واسطه حزب الله لبنان را که امروز همچون بازویی قدرتمند در سوریه، عراق و فلسطین در حال دفاع از اسلام و نابودکردن تروریسم تکفیری است، را از فعالیت های برون مرزی باز داشته و درگیر مسائل و جنگ داخلی کند.

وی با اشاره به قدرت روز افزون حزب الله، اذعان کرد: با توجه به محبوبیت اجتماعی بسیار بالای حزب الله در لبنان و همچنین قدرت دفاعی بارز این گروه و از سویی درهم ریختگی سیاسی و حواشی مربوط به مرحله گذار قدرت در آل سعود از نسل دوم به نسل سوم و از همه مهمتر، تجربه ی ناموفق عربستان در حمله به یمن که می خواست ۱۰ روزه این کشور را به تصرف خود درآورد، اما حال بعد از گذشت ۲ سال، این کشور هنوز پابرجاست و مسائلی دیگر از جمله بحران اقتصادی در عربستان، ورود آل سعود به صحنه جنگ با لبنان دور از انتظار است.

این تحلیل گر سیاسی تصریح کرد: درنتیجه خاندان آل سعود با تحریک اسرائیل، می خواهد که این رژیم غاصب وارد جنگ با لبنان شود، اما از آنجایی که آن ها نیز هنوز سیلی سنگین جنگ ۳۳ روزه در سال ۲۰۰۶ در خاطر دارند و از سویی با توجه به افزایش قدرت وتجربیات نظامی و جایگاه تعیین کننده حزب الله در شرایط کنونی، اسرائیل هم توان حمله را در خود نمی بیند و بنظر می آید این بازی هایی سیاسی و تهدیدات، بیشتر برای ایجاد تشنج و جو روانی در منطقه است تا دشمن بتوانند امتیازاتی بگیرد و ایران را وادار به عقب نشینی در برخی مواضع خود همچون مذاکره در بحث موشکی یا امتیاز دهی درباره مسایل منطقه ای کند.

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه