مانور «زلزله و امداد و نجات» در علی آباد کتول+ تصاویر

مانور زلزله و امداد و نجات با عنوان «مدرسه ایمن» در مدارس شهرستان علی آباد کتول برگزار شد.

به گزارش زرین نامه؛ مانور زلزله و امداد و نجات با حضور اعضای ستاد بحران شهرستان علی آباد کتول به طور متمرکز در هنرستان تربیت بدنی پسرانه امام علی (ع) این شهرستان برگزار شد.

محمد رضا صالح آلوستانی مدیر آموزش و پرورش شهرستان علی آباد کتول در حاشیه برگزاری این مانور در گفت و گو با خبرنگار زرین نامه بیان کرد: مانور زلزله در 180 مدرسه این شهرستان برگزار شد و به این ترتیب 27 هزار دانش آموز با رفتارهای ایمن حین زلزله همچون تخلیه اضطراری و پناه گیری آشنا شدند.

وی گفت: این مانور با با همکاری آموزش و پرورش، اعضای ستاد بحران شهرستان، بسیج دانش آموزی و محلات برگزار شد.

آلوستانی با اشاره به اهمیت آموزش عملی امداد و نجات در بحران به دانش آموزان، اظهار کرد: مهمترین کار برای کاهش آسیب ها در مواجهه با زلزله، آموزش های صحیح حین و پس از زلزله است که قطعاً این آموزش ها از طریق دانش آموزان به خانواده ها هم منتقل خواهد شد. در زلزله اخیر غرب کشورمان، شاهد بودیم که همه ی اعضای یک خانواده زیر آوار مانده و جان داده بودند و تنها دانش آموزی از میان آن ها زنده ماند که وقتی از وی در باره علت سالم ماندنش سوال شد، در پاسخ گفت؛ در مدرسه آموزش دیده بودم که هنگام زلزله باید روی سرم شی ء محکمی قرار دهم تا از آن محافظت کنم. 

مدیر آموزش و پرورش شهرستان علی آباد کتول در ادامه خاطر نشان کرد: مسئولین نیز کمک کنند که در کنار این آموزش ها، فضاهای آموزشی محکمی هم برای دانش آموزان ساخته شود تا جان این سرمایه های انسانی کشورمان در برابر بلایای طبیعی حفظ شود. 

manovr1

manovr1

manovr1

manovr1

manovr1

manovr1

manovr1

manovr1

manovr1

manovr

manovr1

manovr1

manovr1

manovr1

manovr1

manovr1

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه