بی مهری دولت به مسکن  در بودجه 97/ واردات چند میلیاردی با اقتصاد مقاومتی تناقض دارد

امام جمعه شهرستان علی آباد کتول با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی توجه به ظرفیت داخل است نه واردات چند میلیاردی، گفت: تنها طرحی که می تواند اقتصاد کشور را درست کند اقتصاد مقاومتی است و آن یعنی توجه به ظرفیت داخلی که باید دولت در این خصوص برنامه های مدون و کاربردی ارایه دهد. 

به گزارش زرین نامه؛ حجت الاسلام سید داوود شاهچراغی در خطبه های نماز جمعه این هفته (24 آذرماه) علی آباد کتول با اشاره به اعلام رسمیت بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی توسط رییس جمهور امریکا بیان کرد: ترامپ تا کنون در رفتارهای خود نشان داده است که عقلانیت در تصمیماتش جایی ندارد. این اقدام غیر عقلانی او نیز سبب انسجام بیشتر در میان امت اسلام شد و همه ی مسلمانان به خیابان ها آمده و از تصمیم اخیر وی اعلام برائت کردند.

مکر دشمن را غافل نشویم

وی با بیان اینکه نباید از مکر دشمنان غافل شویم، اظهار کرد: امریکا، اروپا و انگلیس همواره به دنبال تحقق اهداف خود هستند و نگاهشان تضعیف جمهوری اسلامی است، اگر با ما کار می کنند، به این دلیل است که چاره ای جز این ندارند، زیرا می دانند ما امروز یک قدرت بزرگ و تعیین کننده هستیم. لذا حین کار باید حواسمان به پشت پرده لبخندهای به ظاهر دوستانه آن ها باشد.

شاهچراغی تاکید بر اینکه لزوم پایبندی به آرمان های انقلاب اسلامی، اذعان کرد: ما اسرائیل را به عنوان یک رژیم غاصب و غده ای سرطانی می شناسیم و اطمینان داریم که حمایت های کشورهای مستکبر و غربی نتنها آن ها را قوی نمی کند، بلکه قدم به قدم این رژیم نامشروع را تا نابودی پیش می برد.

لزوم چالاک سازی دولت

امام جمعه علی آباد کتول در بخش دیگری از خطبه های خود به لایحه بودجه97 اشاره کرد و گفت: اگر چه سیاست های کلی دولت ها کوچک سازی و چالاک سازی است، اما در واقعیت شاهد چیزی غیر از این هستیم. دولت نباید غیر از در دست داشتن برخی بنگاه های اقتصادی مهم و تعیین کننده کشور، به دنبال کارهای اقتصادی، بنگاه داری و .. باشد. وظیفه دولت خصوصی سازی بنگاه های اقتصادی، ریل گذاری، حمایت و ارایه تسهیلات به بخش خصوصی است تا کشور بتواند به رشد و پیشرفت برسد.

بی مهری به مسکن در بودجه 97

شاهچراغی تصریح کرد: لایحه بودجه حکم برنامه یک ساله دولت را دارد که متاسفانه در آن به بحث مسکن چیزی دیده نمی شود.

وی با بیان اینکه مسکن مهر با همه ی نواقصی که داشت در دولت قبل اجرا شد، اظهار کرد: علیرغم اینکه عمر این دولت رو به پایان است، اما تاکنون قدم در بحث دولت برنداشته است و امیدواریم در دو سه سال باقیمانده به این مهم نیز به طور جدی بپردازد.

دولت در بحث مدیریت یارانه ها قشر آسیب را در نظر بگیرد

شاهچراغی همچنین به موضوع یارانه ها اشاره کرد و گفت: بسیاری از اقشار ضعیف جامعه با این 45 هزار و 500 تومان زندگی می کنند که قطع یارانه ها سبب آسیب زیادی به آن ها می شود، لذا اگر چه دولت می خواهد یارانه ها را مدیریت کند اما تصمیمی نگیرد که به قشر آسیب پذیر ضعیف جامعه، آسیب وارد شود.

اقتصاد مقاومتی راهگشای مشکلات اقتصاد کشور

وی تحقق اقتصاد مقاومتی را راهگشای مشکلات اقتصادی کشور دانست و اظهار کرد: دولت در حوزه اقتصاد مقاومتی برنامه مدون و کاربردی ارایه کند، زیرا تنها طرحی که می تواند مشکل اقتصاد کشور را حل کند، اقتصاد مقاومتی و استفاده از ظرفیت های طبیعی و خدادادی و توان و نیروی انسانی داخلی است.

امام جمعه علی آباد کتول اذعان کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی ببینیم هر استانی چه ظرفیت هایی دارد و بر این اساس مردم آن استان را در راستای بهره گیری از این ظرفیت ها در راستای بهبهود معیشتشان توانمند سازیم.

وی با بیان اینکه افزود: تاکنون از ظرفیت هایی همچون مرز با کشورهای همسایه، دریا، جنگل، طبیعت و نیروهای متخصص داخلی استان گلستان، آنطور که باید و شاید برای بهبود وضعیت تولید محصولات کشاورزی، صنایع، گردشگری و اقتصادی مردم این استان بهره گرفته نشده است و لازم است دولت با برنامه ریزی در این زمینه مردم را توانمند سازد.

امام جمعه علی آباد کتول در پایان خاطر نشان کرد: معنای اقتصاد مقاومتی این نیست که از کشورهای خارجی چندین میلیار واردات داشته باشیم، بلکه به این معناست که باید به ظرفیت های داخلی توجه کرده و از کوچکتربن ظرفیت خود غافل نشویم.

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه