ترامپ به‌طور میانگین روزی ۷ یا ۸ دروغ می‌گوید / محتکران توبه کنند

امام جمعه موقت تهران با اشاره به مطلبی از روزنامه آمریکایی واشنگتن گفت: ترامپ در ۵۵۸ روز گذشته ۴ هزار و ۲۲۹ مرتبه دروغ گفته و امروز کلامش در بسیاری از کشورهای دنیا بی‌اعتبار است.

به گزارش زرین نامه به نقل از تهران نیوز، آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران ضمن دعوت خود و همگان به رعایت تقوای الهی، به آیات و روایات ویژه محتکرین و مفسدان اشاره کرد و اظهار داشت: احتکار در کشوری که دور تا دورش را دشمنانی نظیر عربستان سعودی، رژیم صهیونیستی و آمریکا گرفته کاری اشتباه است.

وی ضمن قدردانی از تلاش‌های قوه قضائیه عنوان کرد: روز گذشته هم فردی که برنج را احتکار کرده بود، شناسایی و معرفی کردند. ریاست محترم قوه قضائیه به وظایفش به خوبی عمل می‌کند. امام خمینی(ره) در آن زمان در واکنش به صحبت‌های بنی‌صدر به من فرمودند “ناراحت نباش هر کس به این انقلاب بد کند به خودش بد کرده است و آبروی خودش را می‌برد”.

امام جمعه موقت تهران خطاب به تمام سودجویان گفت: زندگی خود و خانواده‌تان در دنیا و آخرت را سیاه نکنید. خیانت به ملت بر روی نسل و فرزندان شما اثر خواهد گذشت. با جمع‌آوری دلار و سکه کشور را متلاطم نکنید.

آیت‌الله امامی کاشانی با اشاره به پیشنهاد ترامپ برای مذاکره دوباره۸ با جمهوری اسلامی ادامه داد: دشمن ما از تمام لحظه‌ها و خبرهای راست و دروغ ما سوء استفاده می‌کند. ترامپ قبلا هم گفته بود که ما حاضر به مذاکره هستیم اما‌همین موضوع را مجددا در هفته اخیر عنوان کرده است.

وی بر همین اساس یادآور شد: تمام امید دشمن به این است که به ایران فشار بیاورد و ما را مجبور به مذاکره کند. مواضع ما همان مواضع رهبر انقلاب است و اگر قرار بر مذاکره باشد، طرف مقابل باید ابتدا به تمامی تعهداتش عمل کند.

امام جمعه موقت تهران به قرائت مطلبی از روزنامه واشنگتن پرداخت و عنوان کرد: ترامپ در ۵۵۸ روز گذشته ۴ هزار و ۲۲۹ بار دروغ گفته و پیمان شکسته است. وی در دو ماه اخیر نیز ۹۷۰ بار دروغ گفته است. در واقع ترامپ به طور میانگین در روز بیش از ۷ یا ۸ مرتبه دروغ گفته و سپس نقض کرده است.

آیت‌الله امامی کاشانی با بیان اینکه کلام ترامپ دیگر هیچ اعتباری ندارد، افزود: ما در فضایی قرار گرفتیم که آمریکا، رژیم صهیونستی و انگلیس قصد به هم ریختن ایران را دارند و اهداف شومی را در سرشان می‌پرورانند.

وی در تکمیل اظهاراتش یادآور شد: مردم، دولت، بخش خصوصی و مسئولان باید هشدار دهند و در جریان چنین مواردی باشند. کارگروه اقتصادی دولت باید مانع سرازیر شدن نقدینگی به طرف ارز و کالا شود.

امام جمعه موقت تهران به کارگروه اقتصادی دولت اشاره کرد و گفت: کارگروهی که هفته‌ای یک جلسه برگزار کند، اثری نخواهد داشت. این کارگروه باید از نیروهای فعال و متخصص تشکیل شود و به طور شبانه‌روزی پیگیر حل مشکلات باشد. این کارگروه باید مشروح برنامه‌هایشان را به تایید رئیس جمهور برسانند و سریع برنامه‌ریزی کنند.

آیت‌الله امامی کاشانی در پایان خواستار توبه کردن محتکران شد و خاطرنشان کرد: کسانی که به فکر جمع‌آوری کالا هستند، همین الان توبه کنند. کشور ما با این همه منابع طبیعی و جوانان مستعد نباید مشکل داشته باشد. چنین کشوری نباید بهانه به دست دشمنان بدهد.

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه