شعبه حل اختلاف خاص رسیدگی به جرایم مطبوعاتی در گلستان دایر می شود

نایب رئیس خانه مطبوعات با اشاره به دیدگاه مناسب رئیس کل دادگستری گلستان نسبت به مطبوعات و رسانه ها گفت : طی نشست با رئیس کل دادگستری قرار شده شعبه حل اختلاف خاص رسیدگی به جرایم مطبوعاتی در استان گلستان دایر شود.

به گزارش زرین نامه؛ جواد عموزاد خلیلی نایب رئیس خانه مطبوعات استان گلستان صبح امروز دوشنبه 30 مهرماه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار این پایگاه خبری تحلیلی در خصوص نتایج نشست خانه مطبوعات استان با رئیس کل دادگستری گفت: جلسه خیلی خوبی بود، من نمی دانستم آقای هاشمیان خودش یک رسانه ایست ، چه اینکه پایان نامه ارشد و دکتری وی در زمینه هیئت منصفه مطبوعات بوده است.

وی بیان کرد: مدیر کل دادگستری گلستان قبلا در زمان مرحوم قلیشلی دوره هایی آموزشی برگزار می کرده است و این نشان از علاقه مندی وی به این حوزه دارد.

عموزاد افزود: باید از این ظرفیت دکتر هاشمیان استفاده کرد و البته در ادامه هم نتایج خوبی بدست آمد که یکی از آنها ایجاد شعبه حل اختلاف ویژه رسیدگی به جرایم مطبوعاتی بود که یک قاضی در شورای حل اختلاف برای رسیدگی به این امور بزودی مشخص می شود.

وی تصریح کرد: مقرر شد برای حل مشکل ثبت خانه مطبوعات استان گلستان، خانم کشمیری مدیر کل ارشاد استان گلستان طی نامه ای به دادستانی ضمن اعلام کردن غیر قانونی خانه مطبوعات سابق، شرایط ثبت خانه مطبوعات فعلی و قانونی را فراهم آورد.

نایب رئیس خانه مطبوعات استان گلستان خاطرنشان کرد: قرار شد با همکاری دادگستری استان گلستان دوره های آموزشی حقوق رسانه و حقوق شهروندی برگزار شود تا فعالان این حوزه با آسیب ها و مسائل حقوقی این حوزه بیشتر آشنا شوند.

عموزاد یادآور شد: در حوزه توزیع آگهی ها نیز قرار شد خانه مطبوعات، اداره کل ارشاد و دادگستری یک بررسی داشته باشند چون الان قیمت برخی آگهی ها نظیر انحصار وراثت طبق تعرفه ارشاد حدود 200 هزار تومان است و این مبلغ برای برخی افراد بی بضاعت زیاد است لذا باید شرایطی اتخاذ شود تا مردم هم ضرر نکنند.

انتهای پیام /

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه