گلستان دارای رتبه چهارم مهر اصالت صنایع دستی کشور است

زرین نامه: دبیر ستاد دایمی تسهیلات و نظارت بر سفرهای استان گلستان گفت: استان گلستان دارای رتبه چهارم مهر اصالت صنایع دستی در کشور است.

قربان عباسی امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه تخصصی صنایع دستی علی آباد کتول و گفتگو با خبرنگار زرین نامه بیان داشت: با اشاره به رشد نمایشگاه های استان در سال جدید، اظهار داشت: در نوروز امسال 510 غرفه صنایع دستی و ملزومات در 17 شهر استان، جهت عرضه صنایع دستی به گردشگران و شهروندان دایر شد.

وی در خصوص تعداد روزهای ماندگاری مسافران در استان اظهار داشت: در نوروز امسال با توجه به رشد زیرساخت های گردشگری در استان، امسال اقامت مسافران در مدارس به دو شب و در هتل ها به سه شب رسید.

عباسی با اعلان رشد 34 درصدی گردشگری دریایی افزود: استان گلستان دارای بیش از 2500 اثر تاریخی و بیش از 60 آبشار کوچک و بزرگ می باشد که در کمترین زمان ممکن قابل دسترسی است.

دبیر ستاد دایمی تسهیلات و نظارت بر سفرهای استان گلستان فعالیت سازمان صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری، ستاد تسهیلات سفر، سازمان صنعت معدن تجارت و هنرمندان را در برپایی نمایشگاه های صنایع دستی مکمل یکدیگر دانسته و بیان داشت : برپایی 510 غرفه در 17 شهر قطعا نیازمند حمایت می باشد که با همکاری سازمان های مربوطه به دنبال افزایش سطح این حمایت ها از هنرمندان هستیم.

عباسی در خصوص حمایت از برگزارکنندگان نمایشگاه ها در تامین فضای مورد نیاز نمایشگاه گفت: در حال رایزنی با شهرداری های سطح استان جهت تامین مکان برپایی نمایشگاه ها با شرایط ویژه هستیم تا هنرمندان بتوانند با هزینه تمام شده کمتری آثار خود را به علاقه مندان صنایع دستی عرضه کنند.

وی ادامه داد: در راستای حمایت از هنرمندان و ایجاد نمایشگاه طبیعی، پیگیر خرید و تاسیس بازارچه صنایع دستی در مرکز استان هستیم.

عباسی با بیان اینکه گلستان یکی از استان های اصیل در صنایع دستی می باشد، عنوان کرد: استان گلستان دارای رتبه چهار مهر اصالت صنایع دستی در کشور می باشد که این مهر را پس از طی چهار مرحله ارزیابی و تایید سازمان یونسکو کسب کرده است.