تفکر بسیجی باید بر همه عرصه های کشور حاکم شود/ امروز بسیج الگویی جهانی است

امام جمعه علی آباد کتول با بیان اینکه کشور ما امروز نیازمند تفکر بسیجی است و باید بر همه ی عرصه های ما حاکم شود، گفت: خدامحوری، ولایتمداری، حق محوری، تکلیف گرایی، پرهیز از تحجر و دشمن شناسی از ویژگی های بسیجی است.

به گزارش زرین نامه؛ حجت الاسلام سید علی مهدی نژاد در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان علی آباد کتول (2 آذرماه) با تبریک هفته وحدت، بیان کرد: پیامبر اکرم (ص) مردم نیمه وحشی که قتل و غارتشان شهره جهانی داشت، شمشیرهایشان هیچگاه از خون یکدیگر خشک نمی شد، تمدن و سواد و رحم و مروت نداشتند، انسان هایی نمونه ساخت که ما امروز به آن ها افتخار می کنیم.

وی اظهار کرد: ایشان به کمک همین مردم به 2 امپراطوری آن زمان اعلام جنگ می دهد و در آخر عمر لشکری 30 هزار نفری تشکیل می دهد و از این طریق ندای اسلام را به گوش همه ی جهان می رساند.

مهدی نژاد با بیان اینکه امام خمینی (ره) نیز به تأسی از پیامبر اعظم (ص) بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همین حرکت را آغاز کرد، گفت: ایشان در داخل کشور همه را منسجم و مسلمانان را به وحدت دعوت کرد و جو بسیار خوبی در دنیا ایجاد شد. از همه جا به این ندا لبیک گفتند، تا آنجا که بعضی صحن های حرم مطهر رضوی مخصوص مسلمانانی بود که از کشورهای دیگر می آمدند.

وی افزود: در مراسم حج اکثر حجاج در بحث برائت شرکت می کردند و آینده بسیار خوبی برای مسلمین ترسیم شده بود، چون فرزند همان پیامبر این ندا را داده و مردم دنبالش حرکت کردند.

مهدی نژاد تصریح کرد: استکبار جهانی که می دانست اگر این ندا در ایران خاموش نکند، دیگر هیچ بهانه ای برای وجودش در منطقه نیست، به میدان آمد و به ابوبکر البقدادی را که در زندان های امریکا بود، در اسرائیل، خطبه خوانی و حکومت داری آموختند و وی نیز در موصل حکومت اسلامی را مطرح کرد.

وی با بیان اینکه وزیر امور خارجه امریکا صریحاً گفت ما ابوبکر البقدادی را به وجود آوردیم، افزود: آن ها چند حکومت دست نشانده دیگر مثل سعودی و عمارات را در همین راستا به کار گرفتند و امروز حتی کتاب های درسی عربستان داعش پرور است.

امام جمعه علی آباد کتول با اشاره به اینکه اسرائیل گفت ما 50 سال است تلاش می کنیم که فردی همچون بن سلمانی در عربستان حاکم شود و حالا این تحقق یافت، تصریح کرد: بیش از یک میلیون مسلمان منطقه در آتش کینه این ها در سوختند و از بین رفتند. در عراق، سوریه، لبنان، پاکستان، افغانستان و یمن به کمک حکومت های دست نشانده شان، آتش جنگ را برافروختند و هر چه دلار نفتی و نیرو نیاز داشتند، تامین کردند. آن ها برای چنین آتشی، از بیش از 80 کشور دنیا نیرو آوردنده اند.
وی با بیان اینکه این حکومت ها از ملت های خودشان ترسیده اند، خاطر نشان کرد: آن ندای وحدتی که امام خمینی (ره) سر داد، امروز رهبر بزرگوار انقلاب سر داده و به آن ها فرموده است که ما با شما برادریم و یاری رسان آن ها شده ایم.

امام جمعه علی آباد کتول خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب با تمام وجود مراقب است و این فتنه را جمع می کنند و آن ها تا می خواهند توطئه کنند از یک سال تا دو سال قبل به مردم و مسئولین هشدار می دهند و می فرمایند مواظب باشید.

وی تاکید کرد: امروز از مسئولین تا مردم، همه وظیفه داریم که وحدت را در داخل کشور حفظ کنیم. چرا که دشمن به داخل کشور ما چشم دوخته، می خواهد تفرقه افکنی کند و اقوام را مقابل یکدیگر قرار دهند.

مهدی نژاد با اشاره به اینکه مسئولین در خدمت به مردم وظیفه سنگینی دارند، گفت: ما زیاد از سیستم اداری خودمان راضی نیستیم. باید بهتر از این کار کنند. از مجلس نیز با این بساطی که راه می اندازند، رضایت کامل نداریم.

امام جمعه علی آباد کتول با بیان اینکه از این گرانی ها و مشکلات غم سنیگینی روی سینه ما سنگینی می کند، گفت: در بالا می بینیم کارهایی انجام می دهند که با هیچ عقل سلیمی درست در نمی آید. باید همه تلاش کنیم. مسئولی که نه جایی دیده می شود و نه می شود با او صحبت کرد. این بساط بساط خوبی نیست.

مهدی نژاد همچنین با تبریک هفته بسیج گفت: پیش از آغاز جنگ تحمیلی، امام خمینی (ره) بسیج را تشکیل داد، زیرا آینده را می دید. ایشان با واژه های بسیار زیبا همچون «بسیج لشکر مخلص خداست»، «بسیج شجره طیبه است»، این نهاد مقدس را تشریح کرد.

وی اذعان کرد: امروز این شجره طیبه الگو شده است. یک شاخه به افغانستان و پاکستان رفت. در یمن «انصارالله»، در فلسطین «حماس»، در لبنان «حزب الله» و در عراق «حشدالشعبی» شکل گرفت که این ها همه شاخه های شجره طیبه بسیج است و از ایران اسلامی ریشه گرفته است.

مهدی نژاد با بیان اینکه کشور ما امروز نیازمند تفکر بسیجی است و باید بر همه ی عرصه های ما حاکم شود، گفت: خدامحوری، ولایتمداری، حق محوری، تکلیف گرایی، پرهیز از تحجر و دشمن شناسی از ویژگی های بسیجی است.

امام جمعه علی آباد کتول در بخش دیگری از خطبه های خود به موضوع برجام پرداخت و گفت: اروپا بعد از جنگ جهانی دوم مستعمره امریکا شد. یعنی تعهد دادند که امریکا از آن ها حفاظت کند و این ها هم در اختیار امریکا باشند، لذا در اکثر این کشورها امریکا پایگاه نظامی دارد.

وی با اشاره به اینکه بعد آمدن ترامپ و بگو مگوهای بینشان، گفتند ما باید ارتش مستقلی داشته باشیم، افزود: آن ها دلشان به حال ما نسوخته است. 7 ماه پیش امریکا از برجام خارج شد. از همان روز به ما گفتند که ما ساز و کار اقتصادی برای شما تعریف می کنیم تا پول نفت و.. به شما انتقال داده شود. آن ها در این 7 ماه ما را به گروگان گرفتند و از این طریق می خواهند مشکل خودشان را با امریکا حل کنند. گفته بودند ما قبل از اینکه آن 6 ماه تمام شود، ساز و کار را راه اندازی می کنیم. یک ماه هم بیشتر از آن هم گذشته و هنوز هیچ کشوری حاضر نیست که میزبان این قضیه شود. می گویند ما از تحریم های امریکا ترس داریم اما برای اینکه جلوی امریکا کم نیاورند، با حالتی کج دار و مریز، وقت کشی می کنند، تا شاید در دور بعدی ترامپ رای نیاورد.

وی افزود: اما ترامپ با تمام وجود تلاش می کند تا وحدتی را علیه ما به وجود بیاورد. لذا علیرغم دست اندکاری بن سلمان در ماجرای قتل خاشقچی، چون نفت 82 دلاری را 54 دلار به آن ها می فروشد، دارد حمایت می کند.

امام جمعه علی آباد کتول خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری در دیداری که با سران قوا داشتند، فرمودند؛ در بحث برجام باید حتماً مباحث موشکی را از سایر مباحث جدا کنید و باید با آن ها، ساز و کاری که پول نفت ایران برگردد، را حل کنید و نفت به اندازه ای نیاز صادر شود و در غیر اینصورت با این ها در برجام همکاری نکنید. نباید فکر کنند که ما خود را به برجام گره زده ایم و هر کای کنند، همچنان بر آن باقی می مانیم.

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه