دانشجو باید استکبارستیز و سلطه ناپذیر باشد

امام جمعه علی آباد کتول با اشاره به اینکه بارها در دیدار با رهبر معظم انقلاب، به ویژگی هایی همچون استکبارستیزی و سلطه ناپذیری برای قشر اثرگذار دانشجو تاکید شده، گفت: دانشگاه های ما امروز در کشور هزینه سنگینی دارند و درست نیست دانشجوی نخبه ما هنگام به ثمر نشستن به کشوری که دشمن ماست، برود و آنجا خدمت کند.

به گزارش زرین نامه؛ حجت الاسلام سید علی مهدی نژاد در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان علی آباد کتول با اشاره به حمله تروریستی گروهک انصار الحق در چابهار که 2 نفر از نیروهای انتظامی شهید و 43 نفر از مردم و نیروهای انتظامی مجروح شدند، ضمن محکومیت این حمله تروریستی، به خانواده های معظم شهدا تسلیت گفت و برای مجروحین حادثه آرزوی سلامتی کرد.

وی با بیان اینکه هیچ انسان عاقلی نیست که این حرکت را محکوم نکند، اظهار کرد: این حرکت خدمت به مردم سیستان و بلوچستان نبوده بلکه خدمت به اربابان این گروهک تروریستی است.

مهدی نژاد تصریح کرد: جای شک نیست که این حرکت تروریستی از طرفی خدمت بزرگی به بن سلمان بود که به دلیل جنایات در یمن، قتل مخالفین و زندان هایی که در عربستان ایجاد کرده و افشا شده، شدیداً مورد هجمه است و با این حرکت تروریستی مقداری از فشار به وی کاسته شد و از طرفی دیگر هم خدمت به ترامپ لامذهبی بود که حتی حیوان هم ترحمش از این بشر بیشتر است.

وی با طرح این پرسش که این گروهک تروریستی چه خدمتی به مردم سیستان و بلوچستان کرده که خود را دوست مردم سیستان و بلوچستان می داند، گفت: حرکت اقتصادی خوبی در سیستان و بلوچستان آغاز شده، گاز به دروازه های ورودی زاهدان رسیده و در بندر چابهار دارد یک هزار و 700 میلیارد ریال سرمایه گذاری می شود، اما این ناامنی تاثیر منفی در استان خواهد گذاشت. اعضای این گروهک خائن به مردم هستند، چرا که سبب شدند سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در این منطقه احساس امنیت نکنند.

مهدی نژاد با بیان اینکه بسیج، ارتش و نیروی انتظامی آنجا حضور دارند و جلوی وحشی گری های این تروریست ها را می گیرند و حکومت حامی مردم این منطقه است، تاکید کرد: حرکت این گروهک تروریستی می تواند خدمت رسانی به سیستان و بلوچستان را کُند کند. مردم این استان باید پیش این ها محکوم و ترد کنند. 

وی در بخش دیگری از خطبه های خود به اجلاسیه نماز و پیام مقام معظم رهبری در این باره اشاره کرد و گفت: ایشان فرمودند که نماز یک واجب الهی است که در سایر واجبات هم تاثیرگذار است و سایر مسائل جامعه را هم اصلاح می کند. چرا که نمازگزار برای خودش حریم و حدودی قائل است. هر کاری نمی کند. به طور مثال یک بانوی نمازخوان اگر حجاب خودش را رعایت نکند و یا اگر یک کارمند نمازخوان اگر کم کار کند یا با ارباب رجوع بد برخورد کند، می داند که باید در قیامت پاسخگو باشد.

مهدی نژاد تصریح کرد: مساجد و مبلغین ما آنطور که باید و شاید به موضوع نپرداخته اند و باید برای ترویج فرهنگ نماز در جامعه بیشتر و با کیفیت تر از برنامه های فعلی تلاش کنند.

امام جمعه علی آباد کتول افزود: آموزش و پرورش نیز باید بیشتر تلاش کنند. ما از آموزش و پرورش گله مند هستیم. وزیر خوب وارد میدان شده ولی مربیان پرورشی و کادر آموزشی در رده های پایین تر باید جدی تر وارد شوند. اگر می خواهیم فرزندان ما نظم داشته باشد، خوب تربیت شوند و در امور اجتماعی همکاری کند، باید به نماز تشویق شوند.

وی در بخش دیگری از خطبه های خود به 16 آذر روز دانشجو اشاره کرد و گفت: در سال 1332 کودتا شد و محمدرضا پهلوی را به عنوان شاه ایران معرفی کردند در حالی که نه مجلسی بود و نه مردم می خواستند او شاه ایران شود، غربی ها خودشان نشستند و گفتند این باید بشود شاه ایران. رضاخان را بردند و گفتند پسرش باید باشد. معاون رییس جمهور امریکا و برخی افراد دیگر هم آمدند تا به شاه جدید مشروعیت بدهد.

مهدی نژاد ادامه داد: اولین قشری که در اعتراض به این اتفاق حرکت کرد، دانشجوها بودند که گفتند ما خودمان هم آدم هستیم و باید تصمیم بگیریم. در دانشگاه تهران راهپیمایی شکل دادند. ارتش وارد دانشگاه شد، 3 دانشجو را شهید و عده ای را هم مجروح و دستگیر کرد تا جنبش دانشجویی را سرکوب کند. از آن زمان جنبش دانشجویی در کشور ما شکل گرفت که حال از آن انتظاراتی هست.

وی با اشاره به اینکه بارها در دیدار با رهبر معظم انقلاب، به ویژگی هایی همچون استکبارستیزی و سلطه ناپذیری برای قشر اثرگذار دانشجو تاکید شده، اظهار کرد: دانشگاه های ما امروز در کشور هزینه سنگینی دارند و درست نیست دانشجوی نخبه ما وقتی می خواهد به ثمر برسد به کشوری که دشمن ماست، برود و در آنجا خدمت کند. دانشجو باید در راه تولید علم، نرم افزار و حل مشکلات اقتصادی کشور تلاش کند.

امام جمعه علی آباد کتول با بیان اینکه در بخش پژوهشی حرکتی آغاز شده ولی کافی نیست، افزود: دانشجو باید در کنار تولید علم و فرهنگ سازی، به ارزش های دینی توجه خاصی داشته باشد. امروز روز 16 آذر است و این شهر چندین هزار دانشجو دارد، توقع این است که صفوف نماز جمعه از دانشجو پُر باشد.

مهدی نژاد همچنین دور شدن از آرمان های انقلاب اسلامی را از آفت هایی جنبش دانشجویی دانست و گفت: در نظام اسلامی اهدافی هم برای دانشگاه تعریف شده است که انقلاب اسلامی تحقق این اهداف را از دانشجویان انتظار دارد.

وی خاطر نشان کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلاکی در هر استانی با زحمت یک دانشگاه وجود داشت، اما امروز در همین شهر چندین دانشگاه با چندین هزار دانشجو داریم.

امام جمعه علی آباد کتول در بخش پایانی خطبه ها خود به جنگ 4 ساله یمن اشاره کرد و گفت: نزدیک به 14 میلیون از مردم یمن دچار قحطی و امراض مختلف هستند و دنیا هم تمام توان خود را گذاشته تا هسته های مقاومت را خاموش کند، اما می بینیم که روز به روز حماس، لبنان، فلسطین و سوریه روز به روز قوی تر می شود و جمهوری اسلامی به جایی رسیده که موشک هایش به اروپا می رسد. به یاری خود به زودی مسلمانان طعم شیرین پیروی را خواهند چشید.

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه