مسلمان واقعی باید همشه بین خطوط اسلام حرکت کند

زرین نامه: نماینده استان گلستان در مجلس خبرگان گفت: در زمان پیامبر و ائمه اطهار (ع) بسیاری از حکام هنگام منفعت اسلام پناه و در شرایط غیر نفع با موازین اسلام مخالف بودند.

آیت الله عبدالهادی حسینی شاهرودی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار رزین نامه، بیان داشت: با باز شدن درهای اسلام، قومیت های مختلف با آداب و رسوم و عقاید خاص خود وارد اسلام شدند که اگر بدون حذفیات و تغییر، این عقاید وارد اسلام می شد چیزی از اسلام واقعی باقی نمی ماند.

وی اظهار داشت: حکام بنی امیه و بنی عباس که بر مردم مسلط شدند در مسائلی نظیر ضرب سکه و مُهر اسلامی که به نفعشان بود، اسلام پناه و در جایی که به نفعشان نبود با اسلام مخالفت می کردند.

شاهرودی ادامه داد: نمونه ای از این مخالفت ها در خصوص عید نوروز است که در آن زمان مردم عادی و سربازان به دیدار شاه و حاکم شهر خود رفته و برای آن ها هدایایی می آوردند که تنها موجب افزایش ثروت پادشاهان می شد.

وی افزود: امام صادق (ع) در برابر این مسئله موضع گرفته و گفتند این عید در صورتی صحیح است که هدایا بین نیازمندان تقسیم شود.

شاهرودی با اشاره به موضع گیری های تمام ائمه (ع) در مقابل آداب و رسوم مغایر با اسلام، تصریح کرد: حضرت فاطمه (س) با موضع گیری های خود در مبارزه با آداب و رسوم غلط و بی عدالتی ها موضع گیری های قوی ای داشتند و اگر بخاطر موضع گیری های ایشان نبود، ائمه ی اطهار (ع) هیچ گاه برای مردم شناخته نمی شدند.

نماینده استان گلستان در مجلس خبرگان افزود: پیامبر اکرم (ص) و حضرت علی (ع) برای حضرت فاطمه احترام خاصی قائل بودند زیرا ایشان از شخصیت بالایی برخوردار بودند و با حمایت ها و موضع گیری های ایشان ائمه ی اطهار (ع) توانستند رسالت خود را انجام دهند.

وی خاطر نشان کرد: برخی به اشتباه بر این تصورند که احترام پیامبر به حضرت فاطمه (س) به دلیل کم توجهی اعراب قبل از اسلام به دختران است، اما فارغ از این موضوع احترام خاص پیامبر به حضرت فاطمه به دلیل شخصیت کامل و والای ایشان است.

شاهرودی با تاکید اینکه بر مسلمان واقعی باید در تمام شرایط از اسلام تبعیت کند، گفت: حضرت فاطمه الگویی کامل برای اسلام خواهان و مسلمانان است که مردم برای حرکت بین خطوط اسلام باید ایشان را الگوی خود قرار دهند.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه