نصیبی: 2 جشنواره روستایی در گلستان برگزار شد

زرین نامه: دبیر کمیته گردشگری روستایی ستاد تسهیلات و نظارت بر سفرهای نوروزی استان گلستان گفت: دو جشنواره روستایی از مجموع 25 جشنواره برنامه‌ریزی شده این کمیته برگزار شد.



به گزارش زرین نامه، علی نصیبی ظهر امروز در جمع اعضای کمیته گردشگری روستایی ستاد تسهیلات و نظارت بر سفرهای نوروزی استان گلستان اظهار داشت: این جشنواره‌ها در روستای «تنگراه» شهرستان «گالیکش» و «گری‌دوجی» شهرستان «آق‌قلا» برگزار شدند.

وی، ساعت برگزاری جشنواره روستای «گری‌دوجی» را هفت صبح و جشنواره روستای تنگراه را 9 صبح اعلام کرد.

جشنواره‌های روستایی در زمینه غذا و شیرینی سنتی بودند

دبیر کمیته گردشگری روستایی ستاد تسهیلات و نظارت بر سفرهای نوروزی استان گلستان خاطرنشان کرد: موضوع هر دو جشنواره روستایی امروز غذاها و شیرینی‌های سنتی بودند.

نصیبی ادامه داد: این جشنواره‌ها توسط کمیته گردشگری روستایی هر بخش در یکی از روستاها برگزار می‌شوند.

به گفته وی، در این جشنواره هر فردی غذا و شیرینی دست پخت خود را برای قضاوت روستاییان و مسافران نوروزی ارائه می‌دهد.

25 جشنواره روستایی در نوروز 1392 برگزار می‌شود

دبیر کمیته گردشگری روستایی ستاد تسهیلات و نظارت بر سفرهای نوروزی استان گلستان با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی‌های این کمیته 25 جشنواره در 25 روستای استان برگزار می‌شود، گفت: طبق برنامه‌ریزی گذشته قرار بود 20 جشنواره در 15 روستا برگزار شود که تعداد این جشنواره و روستاها افزایش یافت.

نصیبی برگزاری دو جشنواره در روستاهای «محمدآباد» گرگان و «النگ» کردکوی را از جمله این جشنواره‌ها ذکر کرد.

وی تصریح کرد: دهیاری «محمدآباد» گرگان طبق سه سال گذشته چهارمین جشنواره نوروزی روستا را از سومین فروردین ماه جاری به مدت چهار روز برگزار کرد.

دبیر کمیته گردشگری روستایی ستاد تسهیلات و نظارت بر سفرهای نوروزی استان گلستان افزود: دهیاری «النگ» کردکوی نیز 9 فروردین ماه جاری مسابقه «کشتی» را در این روستا برگزار می‌کند.

نصیبی اهداف برگزاری جشنواره‌های روستایی را ایجاد فضای شاد برای روستاییان و مسافران نوروزی و احیا فرهنگ، سنت و آداب و رسوم گذشته عنوان کرد./فارس