شکست دوقطبی ها

دو قطبی سازی یا به عبارتی ایجاد فضای تقابل صدمات جبران‌ناپذیری را متوجه اتّحاد جامعه می کند و جرقه‌ای برای تفرقه و چنددستگی اجتماعی می شود که علی‌رغم تحمیل خسارت‌های سیاسی به جامعه،بستر نقش‌آفرینی سیاسی برای نخبگان فرصت طلب را فراهَم می کند.

به گزارش زرین نامه؛ محمد دیلم کتولی فعّال رسانه ای و تحلیلگر مسائل سیاسی و اجتماعی نوشت: در این میان برخی جریانات تنها با تغذیه از دو قطبی کردن جامعه می‌توانند به حیات خود ادامه دهند و این می‌تواند تجربه دوران بنی‌صدر در دهه شصت را تکرار کند، از این رو این موضوع با هشدار رهبر معظم  انقلاب اسلامی مواجه شد.

تجربه دو قطبی کردن جامعه بویژه در زمان انتخابات در گذشته ملموس بوده است و امروز نیز جریانی خاص در سایه سیاه نمایی علیه نظام مقدس اسلامی در حال ایجاد دو قطبی واهی و ترس موهوم در مردم، به خیال خود در پی جلب اعتماد عمومی و کسب کرسی های بیشتری از قدرت است و به اصطلاح برای فتح سنگر به سنگر گام بر می دارد. قطب‌ بندیهایی که ساختگی است و مبتنی بر واقعیت‌های جامعه شکل نگرفته است  .

اهداف این دو قطبی سازی را به اختصار می توان اینگونه برشُمرد. 

- قداست زدایی از انقلاب اسلامی و مقدّسات آن

- افزایش پایگاه اجتماعی رقبا

- همطراز دیدن همه مسئولان نظام

- ایجاد تقابل گفتمانی که اساس دو قطبی سازی هاست

- تحریک احساسات نیروهای انقلابی و بهره برداری از آن

- تنزیل جایگاه و موقعیت رهبری 

- ارسال سیگنال به غرب و جلب حمایت آنان

-پوشاندن ضعف های سیاسی و مشکلات اقتصادی 

-انحراف افکار عمومی از مشکلات اصلی مانند بیکاری ، رکود و ....

-هدر دادن ظرفیت های نیروهای انقلاب به جای خدمت به مردم

-غفلت از دشمن اصلی و سرگرم شدن به حاشیه ها گروه‌ها از بین می‌بَرد و به زیان تمام نخبگان و جامعه‌ ایران خواهد بود. همچنانکه در انتخابات سال ۸۸، بازی دوقطبی‌سازی انتخابات زمینه‌ساز ناامنی و مناقشاتی شد که روند و نتایج انتخابات را زیر سؤال برد و به درگیری بی‌ سابقه‌ای انجامید که حماسه‌ بزرگ ملت در ۲۲ خرداد را تلخ و ناگوار نمود.

زمینه‌های دو قطبی سازی :

در عرصه های اجتماعی این دو قطبی سازی اَشکال و قالب های خاص خود را دارد . انتخابات مجلس شورای اسلامی یکی از این قالب ها و محیط های اجرای دو قطبی سازی است .

نامزد های انتخاباتی مجلس شورای اسلامی در شهرستان ها که فاقد جایگاه در بین مردم اَند با ایجاد فضای دو قطبی در جامعه به دنبال کسب مقبولیت اجتماعی و تَبع آن مقبولیت سیاسی و کسب آراء رای دهندگان حوزه انتخابیه خود هستند .

دو قطبی مهاجر _ بومی در شهرستان علی آبادکتول یکی از آن دو قطبی سازی های کثیفی است که گهگاهی از سوی برخی کاندیداهای فاقد جایگاه مردمی صورت می‌گیرد. 

مُهاجرین در اُستان گُلستان و شهرستان علی آبادکتول جزئی از سپهر اجتماعی _ سیاسی آن هستند و هرگونه تصمیم گیری با حذف آنان محکوم به شکست است. 

از سوی دیگر اختلاط نژادی در این اُستان به حدّی محسوس شده که نمی توان آنرا نادیده گرفت.  تقریباً همه جمعیت های بومی این اقلیم با نژاد های غیر بومی در آمیخته اَند یعنی دُختر داده و دُختر گرفته اَند و از آنان فرزند هایی با نژاد بومی و غیر بومی حاصل شُده که اتّفاق میمون و مبارکی است .

حال اگر کاندیدایی در بَدو فعّالیت انتخاباتی اَش زَمزَمه کُمشی _کتولی و یا زابلی _کتولی سر دَهد بغیر از نفاق و تفرقه و بَرهم زدن امنیت اجتماعی چه محصولی از این دو قطبی دِرو خواهد کرد ؟

اساساً مسئولین و نماینده های فاقد کارنامه قابل دِفاع  در پی ایجاد این دو قطبی سازی ها هستند. 

آیا نماینده مجلسی که هَنوز برای چند دوره نمایندگی مجلس نتوانسته فهرستی از خدمات به مردم رای دهنده اَش تهیه کند راهی بجز ایجاد اِنحراف در اذهان عمومی و دو قطبی سازی دارد ؟

آیا نماینده ای که مراجعه کنندگانش نتوانند ،به صورت  تلفنی و یا حُضوری مُشکلاتشان را به او ارائه نمایند و تمام راه های دسترسی به این قلّه مرتفع ملّی در اثر ریزش برف نخوت و غرور بسته شده ، برای کسب رای راهی جُز توزیع پول ، رانت ، وعده وعید و دوقطبی سازی جامعه به (کُمشی _کتولی و زابلی _ کتولی ) دارد ؟

و هزاران سوال بی جواب مانده ، که جامعه زخم خورده از گرانی ،تورّم، بیکاری ، تعطیلی کارگاه های تولیدی و صنعتی، هزینه‌ های بسیار زیاد کشاورزی و دامداری و سود دهی اندک(ناشی از واردات بی رویّه )و... با آن مُواجه است و نامزد های انتخاباتی مجلس شورای اسلامی باید برای آن راه حل قابل دستیابی ارائه نمایند .

به لُطف انقلاب اسلامی حضرت روح الله (ره ) و ارشادات رهبر بصیر و هوشمند انقلاب اسلامی امام خامنه ای و حضور چشمان بیدار جامعه یعنی رسانه های انقلابی و متعهّد، دوران کسب رای با شیوه های کُهنه و فرسوده به سر رسیده ، شاخص های انتخابی مردم تغییر کرده و در آینده نمی توان با این شگرد های پوسیده کسب رای کرد .

مردم بدنبال نماینده مجلس انقلابی و در طراز انقلاب اسلامی اند .

مردم به دنبال نماینده پاکدست و گریزان از رانت خواری و ویژه خواری اند .

مردم پیش از مسئولین و بیش از وکلا و نمایندگان مجلس حافظ انقلاب اسلامی و دستاورد های آن هستند .

مردم انقلابی اند و بدنبال نماینده مجلس انقلابی .... و السّلام

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه