قابل توجه  کاندیداهای جریان انقلابی

   ۱-برخی از افراد بخاطر اینکه خود را « بهترین» می دانند بدون توجه به میزان رأی‌ آوری و مقبولیت عمومی وارد عرصه رقابت انتخاباتی میشوند، این دسته از نامزدها که اغلب از شایستگی‌های لازم و عمومی برای نمایندگی مجلس هم برخوردار هستند، بدون اینکه بخواهند یا بدانند تلاش و زحمات آنها نه تنها به تقویت جریان انقلابی کمکی نمی‌کند که بازی در زمین رقیب و حریف خواهد بود.

   ۲-بعضی از کاندیداهای جریان انقلابی حضور خود را با توجه به آرایش نیروهای رقیب و بر اساس امکان رأی آوری تعریف می‌کنند، یعنی اگر احتمال رأی‌ آوری آنان پائین باشد از حضور در عرصه رقابت خودداری و چنانچه با تغییر صحنه رقابت مخصوصا در اردوگاه رقیب و بالابودن امکان رأی‌ آوری، اقدام به نامزدی در انتخابات می کنند.

     این دسته از عزیزان احتمالا نمی دانند که این رویکرد نتیجه گرایی ودستیابی به قدرت، چه بسا با نیازها و ضرورتهای جبهه انقلابی همخوانی نداشته باشد و چه بسا باعث چالش و تشتت در اردوگاه خودی هم بشود.

   ۳-دسته دیگر از کاندیداها حضور خود را منوط و مشروط به حمایت حداکثری نیروهای انقلاب می دانند یعنی زمانی برای حضور در انتخابات احساس وظیفه می کنند که مطمئن باشند که با اقبال عمومی جبهه انقلاب مواجه می‌شوند. این نگاه اگرچه قابل تقدیر و احترام است اما این دوستان باید بدانند که یاران همسوی دیگری هم در میدان انتخابات حضور دارند که باید دیده شوند و به نظر آنان هم احترام گذاشت، ضمن اینکه مهندسی انتخابات توسط جبهه انقلاب و ارزیابی اقبال عمومی از کاندیداها، در این نگاه جدی گرفته نشده است.

       ۴-دسته دیگر از کاندیداها به این خاطر وارد میدان انتخابات می شوند که معتقدند جبهه انقلاب در عرصه انتخابات احتیاج به سرباز، حضور، فداکاری و تقویت دارد. این دسته از کاندیداها در ادامه فعالیت هرگاه احساس کردند که یکی دیگر از انقلابیون و نامزدهای همسو از فضای بهتر و مناسبتری برای کسب کرسی مجلس برخوردار بود بدون تردید خود و سبد آرای خویش را در اختیار او قرار می دهند و برایشان مهم نیست که از نظر شمارش آرا در چه جایگاهی قرار می گیرند یا مردم در باره آنها چه قضاوتی خواهند داشت، مهم این است که تکلیف و مسؤلیت انقلابی خود را انجام داده‌اند.

     اولا کسانی برای انتخابات مجلس اعلام نامزدی و کاندیداتوری نمایند که حضور آنها در هر سطحی باعث تقویت و انسجام نیروها و جبهه انقلابیون میشود.

     ثانیا به این اصل باور داشته باشند که باید در ادامه فعالیتها پس از مشورت با نیروهای انقلابی، کاندیداهای همسو و ارزیابی اقبال عمومی چنانچه ضروری باشد به نفع رأی‌ آورترین چهره انقلابی بدون هیچ شرط و شروطی کناره‌گیری نمایند.

 

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه