نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج: عده‌ای به‌نام پیشرفت و رفاه می‌خواهند آزادی را از مردم بگیرند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا تویسرکانی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین طی سخنانی در اجلاسیه ملی شهدای زن و زنان ایثارگر هرمزگان گفته است:«اولین هدف انقلاب، آزادی است زیرا در مرکز ارزش‌ها قرار دارد و دشمنان سعی دارند آن را با هزار مکر و فریب و حیله سلب کنند.»

به گزارش زرین نامه به نقل از ایرنا، ‌ وی می‌افزاید:« استکبار، کشور را به جرم زندگی نکردن زیر بار ظلم به تحریم‌های دارویی، بهداشتی، غذایی و اقتصادی محکوم کرده است زیرا ملتی هستیم که جانمان را برای داشتن آزادی فدا می‌کنیم

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین همچنین تصریح می‌کند:

«یک عده و جریانی در درون کشور بنام صلح، پیشرفت و رفاه به دنبال این هستند که این آزادی را از ملت ایران بگیرند و ثمره خون صدها هزار شهید را از بین ببرند ولی موفق نمی‌شوند.»

*آنچه که حجت‌الاسلام تویسرکانی به درستی مورد مداقّه و بیان قرار داده‌اند از مابه‌اِزای بیرون و مثال هم برخوردار است.

مابه‌اِزا و مثال‌هایی که مردم باید بیش از این در جریان آنها قرار بگیرند...

پیش از این و در جریان براندازی حکومت قانونی اوکراین در سال 2014 نیز شاهد بودیم که جریان مدعی پیشرفت و رفاه با مذاکره در این کشور! چگونه توانست شعارهای خود را به کرسی بنشاند و با تشویق حرکت خیابانی مردم؛ یک حکومت وابسته به آمریکا را روی کار بیاورد.

اما تنها چیزی که پدید نیامد پیشرفت و رفاه بود و کشور اوکراین عملا به کشوری با اقتصاد استقراضی بدل شد و آزادی مردم نیز نه تنها بیشتر نشد بلکه به تسویه حساب‌های خیابانی و بر صلیب کشیدن زنان حامله ختم شد و اوکراینی‌ها حالا به صراحت می‌دانند که در تیول آمریکا قرار گرفته‌اند.

جالب است که جامعه‌شناسان اوکراینی اکنون و چند سال پس از حرکت براندازی در این کشور، صراحتا از این می‌گویند که انقلاب اوکراین به نتایج مثبتی نیانجامیده و انقلاب لیبرال‌های این کشور به اهداف عنوان شده، نرسید. 

مدل بعدی از ذبح آزادی و آرمان آزادی به بهانه رفاه و پیشرفت را می‌توان در "برجامیزاسیون کوبا" دید.

کشوری کمونیستی که آبرو و اعتبارش به مقابله با آمریکا بود اما در زمان رائول کاسترو فریب عبارت "لغو تمام تحریم‌ها" از سوی آمریکا را خورد و برای رسیدن به این آرزوی واهی تمام آرمان‌های کوبا ذبح شد.

کاسترو با اوباما مصافحه کرد، سفارت آمریکا در کوبا بازگشایی شد، زندانیان سیاسی آمریکا در کوبا آزاد شدند و رائول کاسترو موفق به گرفتن چند عکس یادگاری با سران کشورهای اروپایی هم شد اما تنها اتفاقی که نیافتاد لغو تمام تحریم‌ها بود...

اوبامالغوتحریم‌های کوبارا به دولت جدید آمریکاواگذار کردو ترامپ هم نه تنها گام خاصی برنداشت بلکه تحریم‌های جدیدی را نیز علیه کوبا وضع کرد!

و پیگیری‌های رائول کاسترو برای به ثمر رساندن برجام کوبایی نیز هرگز به جایی نرسید.

در روزهایی که بیدستاوردی برجام کاسترو کم کم برای مردم کوبا آشکار شده بود؛ یک رسانه آمریکایی اینطور نوشته بود که نسل انقلابی کوبا خود را در قبال این توافق، شکست خورده می‌پندارد و احساس زخم‌خوردگی آرمان‌هایش را پیدا کرده است.

جدای از اینکه تجربه اوکراین و کوبا حتما بایستی برای این روزهای ما نیز درس باشد و افکار عمومی بیش از این در جریان دستاوردهای حرکت خیابانی در اوکراین و برجام کوبایی باشند اما یک حقیقت متناظر دیگر نیز وجود دارد که بایستی در اشاره به کلام بصیرانه حجت‌الاسلام تویسرکانی آنرا بیان کرد.

و آن اینکه جریان لیبرال وطنی که این روزها کشور را در دوراهی "سازش یا اغتشاش" جلوه می‌دهد نیز در تمام مدتی که رخدادهای اوکراین و کوبا در حال وقوع بودند؛ دائما مشغول تشویق حرکت خیابانی در اوکراین و سرکوفت برجام کوبایی به ایران بودند.

این جماعت حتی برای مقامات حکومت پسابراندازی در اوکراین نامه تبریک نوشتند و در قبال کوبا با این ژست صحبت می‌کردند که حالا دیگر کوبا هم جزو جامعه جهانی است!

آنها اما امروز نمی‌توانند نعش بر دار رفته آزادی و ایدئولوژی در این کشورها و تراژدی واهی بودن تمام وعده‌های داده شده به مردم اوکراین و کوبا را با هیچ استتاری بپوشانند. و این حقیقت محض را در مقابل چشم مردم ایران کتمان کنند که تظاهرات و مذاکره چیزی جز شوربختی در کاسه مردمان اوکراین و کوبا نگذاشت...

 

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه