زنان علی آباد کتول چه می خواهند؟/ لزوم حمایت نمایندگان مجلس از جایگاه مادران

فعال حوزه زنان در شهرستان علی آباد کتول گفت: زنان در فرهنگی ایرانی- اسلامی جایگاه والا و ارزشمندی دارند و لذا ضروري ترين رويكرد در همه ی برنامه ريزي ها، سياست گذاري ها، قانون گذاري ها و طرح هاي اجرايي مرتبط با زنان و مادران، بايد، توجه به صيانت و پاسداري از هويت انساني زنان كشورمان و تلاش جهت ارتقاء جايگاه و شخصيت آنان در خانواده و اجتماع باشد.

به گزارش زرین نامه؛ فائزه رضایی در گفت و گو با خبرنگار زرین نامه با اشاره به جایگاه والای زنان در فرهنگ ایرانی- اسلامی، بیان کرد: به طور صريح مي گویم تا زماني كه به این رويكرد توجه نشود، جامعه ما در حل بسياري از آسيب ها و ناهنجاري هاي اجتماعي از جمله معضل بدحجابي، زنان خياباني، فروپاشي خانواده ها و بسياري مفاسد اجتماعي به توفيق چنداني دست نخواهد يافت.
وی اظهار کرد: در يك جمع بندي نيازهاي اساسي زنان ما در موقعيت زماني حال حاضر عبارتند از :
١. شناخت نماد ارزشمند زن در جامعه:
همه مي دانيم كه انقلاب اسلامي زنان را آنچنان به صحنه كشانيد كه از سوي خبرگزاري ها و تحليلگران، انقلاب اسلامي به انقلاب چادرها لقب گرفت.
امروزه در جمهوري اسلامي ايران، زن مسلمان آزاد است و با اتكاء به قدرت و شايستگي و هوشمندي خود در كنار مسئوليت هاي خانوادگي با حفظ كرامت، عفاف و نجابت در عرصه هاي مختلف اجتماعي حضور چشمگيری دارد و ثابت مي كند كه اسلام هرگز خواستار انزواي زن در جامعه نيست.
٢. الگو پذيري اصيل و حقيقي
وظيفه اصلي زنان در رفع نيازمندي هاي خود، در اين عصر ايجاب مي كند كه براي حفظ شخصيت حقيقي خود الگويي اصيل و واقعي ارائه كنند.
٣. توجه به كمالات معنوي
مهم ترين سرمايه زن، انعطاف پذيري و مناجات با خداي متعال است. اگر معيارهاي اين رفتار براي زنان عرضه شود و بفهمند و بدان عمل كنند خواهند ديد كه خداوند متعال معيار را در چيزي مي داند كه در آن زن و مرد سهيم هستند.
وی گفت: نياز ديگر بانوان شهرستان علی آباد کتول، حمايت از بانوان ورزشكار و فعالان حوزه اصناف و بانوان سرپرست خانوار است كه مسئوليت اداره زندگي خود و افراد تحت تکفلشان را دارند.
عضو دوره چهارم شورای اسلامی شهر علی آباد کتول تصریح کرد: در حال حاضر حضور زنان در شوراهاي مشورتي و بانك های اطلاعاتي از جمله اقداماتي است كه مي تواند به منظور بهبود شرايط زنان از طريق مجلس شوراي اسلامي پيگيري شود.
رضایی افزود: همه ما شاهد هستيم كه به دليل عدم شناخت كافي از زنان شهرستان و آگاهي از اين ظرفيت، استفاده از ظرفيت و پتانسيل بانوان در شهرستان ناديده گرفته مي شود.
وی اذعان کرد: در شهرستان ما، نگاه واگذاري مسئوليت هاي اجرائي اغلب به سمت آقايان است زيرا ظرفيت بانوان در عرصه هاي علمي و مسئوليت هاي اجتماعي بطور كامل شناخته شده نيست.
این فعال حوزه زنان در شهرستان علی آباد کتول در پایان تاکید کرد: باید با ايجاد يك بانك اطلاعاتي، از ظرفيت زنان بيش از پيش بهره برداري شود که نمایندگان مجلس در تثبیت این جایگاه و بهره گیری از ظرفیت این قشر بزرگ جامعه تاثیر به سزایی دارند.

خبرنگار: معصومه تجری
انتهای پیام/

 

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه