ضرورت جدی گرفتن قرنطینه بیمارستانی و اجرای قرنطینه خانگی

قطعاً ماندن در خانه و پرهیز از حضور در مکان های عمومی می تواند به عنوان یک راهکار اصلی و پیشیگرانه در کنترل این بیماری محسوب شود. فلذا شهروندان در صورت امکان مراجعات به شهر و مراکز عمومی را کاهش داده و سعی کنند در هر بار خرید مایحتاج چند روز را خریداری کنند تا از میزان حضور افراد در مراکز خرید و عمومی کاسته شود.

به گزارش زرین نامه: بیماری کرونا در حال گسترش است و با وجود افزایش اقدامات پیشگیرانه، باید بپذیریم این اقدامات ضروری هستند اما کافی نیستند.شهر خلوت تر شده است و گند زدایی معابر در حال انجام است. مردم هم در حدتوان میزان مراجعات به مکان های عمومی را کاهش داده و از برگزاری مراسم شادی و عزا خودداری می کنند. 

هر چند کاهش ساعات کار ادارات به منظور به حداقل رساندن تجمعات امری ضروری است ولی باید اشاره کرد برخی ادارات باید به جای کاهش ساعات کاری سه شیفت کار کنند و برنامه ریزی و اقدامات پیشگیرانه را چند برابر کنند. در واقع مراکز بهداشت، فرمانداری، هلال احمر، نیروی انتظامی، شهرداری ها و روابط عمومی ادارات در این بازه زمانی که باید زنجیره شیوع را قطع کنیم نقش حساس تر و مهم تری دارند و برنامه ریزی در جهت استفاده از تمام امکانات و ظرفیت شهر بستگی به مدیریت و برنامه ریزی در این ادارات دارد.

امید است با جدی تر گرفتن کرونا و احساس خطر کردن، ضمن پرهیز از ترساندن مردم، هشدارهای لازم به مردم در خصوص خطرات شیوع این بیماری ارائه شد تا ضمن خونسردی موارد ایمنی و پیشگیرانه را جدی تر بگیرند. از سویی باید اذعان داشت در حال حاضر مراکز درمانی به ویژه بیمارستان یکی از منابع آلوده کننده محسوب می شوند و قطعاً ابتلا به کرونا در این محیط ها بیش از هر مکان دیگری محتمل است. بنابراین در وهله اول ممانعت از حضور و مراجعات بی مورد و کم اهمیت به این مراکز بسیار ضروری به نظر می رسد.

در حال حاضر قرنطینه بیمارستان به محلی برای رفت و آمد همراحان و ملاقات کنندگان تبدیل شده است و علی رغم نصب بنر و ارائه هشدار های لازم ، کماکان شاهد حضور افراد غیر و همراهان بیماران در این بخش هستیم. شایسته است نیروهای امنیتی و انتظامی در این شرایط بحرانی به مدد کادر درمان و پزشکی شتافته و از مرجعات غیر ضروری به این مراکز بحران آفرین جلو گیری شود.

نکته دیگر برنامه ریزی و آموزش در خصوص قرنطینه خانگی افراد می باشد. قطعاً ماندن در خانه و پرهیز از حضور در مکان های عمومی می تواند به عنوان یک راهکار اصلی و پیشیگرانه در کنترل این بیماری محسوب شود. فلذا شهروندان در صورت امکان مراجعات به شهر و مراکز عمومی را کاهش داده و سعی کنند در هر بار خرید مایحتاج چند روز را خریداری کنند تا از میزان حضور افراد در مراکز خرید و عمومی کاسته شود.

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه