جلالی: گلستان استان پایلوت تشکیل کمیته گردشگری روستایی است

زرین نامه: مدیر کل گردشگری داخلی سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گفت: گلستان به عنوان استان پایلوت تشکیل کمیته گردشگری روستایی است.

به گزارش زرین نامه به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی ستاد دایمی تسهیلات و نظارت بر سفرهای استان گلستان، بهروز جلالی که از نمایشگاه صنایع دستی ناهارخوران، دبیرخانه ستاد دایمی تسهیلات و نظارت بر سفرهای استان، شهرستان‌های آق‌قلا، کمیته گردشگری مرزی، تالاب «آلماگل» و مرز «اینچه‌برون» بازدید کرد، اظهار داشت: استان گلستان به عنوان استان پایلوت تشکیل کمیته گردشگری روستایی اقدامات خوبی به عمل آورده که تشکیل کمیته در 836 روستا کار بسیار سنگین و خوبی بود که با حمایت استاندار انجام شد که قابل تقدیر است.

وی در ادامه از شهرستان بندرترکمن، اسکله بندرترکمن و نمایشگاه صنایع دستی این شهرستان بازدید کرد و یادآور شد: در بخش گردشگری دریایی نیز استان اقدامات شایسته‌ای انجام داده و جابجایی رایگان مسافران، گردشگران و مسافران دریایی توسط قایق کاری خوب و قابل تقدیر است.

جلالی در بازدید از ستاد دایمی تسهیلات و نظارت بر سفرهای استانی گفت: در طول ایام نوروز برنامه‌های ویژه‌ای داشتیم، گلستان نیز به دلیل داشتن امکانات گردشگری مرزی، دریایی و روستایی به صورت ویژه مورد توجه است.

مدیر کل گردشگری داخلی سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور ابراز امیدواری کرد امیدواریم تا این رشد حضور مسافران در سال‌های آینده و تابستان نیز ادامه داشته باشد.

این مسئول متذکر شد: در گردشگری مرزی نیز استان عملکرد خوبی داشته است، با توجه به اینکه آمار مسافرت‌های خارج از کشور کاهش داشته و در عوض مسافرت‌های داخلی افزایش و رشد خوبی داشته است.

وی در پایان با اشاره به تشکیل کمیته گردشگری روستایی در استان اذعان داشت: تشکیل کمیته گردشگری روستایی در گلستان حرکتی پسندیده و به جا بود و به عنوان پایلوت در سطح کشور در گلستان انجام شد.