آیین نگوداشت رزمندگان جنگ تحمیلی در علی آباد کتول+ تصاویر

همایش پیشکسوتان و ایثارگران جهاد و شهادت و دفاع مقدس شهرستان علی آباد کتول برگزار شد.

به گزارش زرین نامه؛ همایش پیشکسوتان و ایثارگران جهاد و شهادت و دفاع مقدس شهرستان علی آباد کتول با حضور جمعی از رزمندگان و خانواده معظم شهدای 8 سال جنگ تحمیلی در مصلی امام رضا (ع) این شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام مهدی نژاد امام جمعه علی آباد کتول در این همایش با اشاره به ایثارگری ها، رشادت ها و جانفشانی های رزمندگان در جبهه های نبرد حق علیه باطل که منجربه پیروزی های بزرگی هم شد؛ گفت: امام خمینی (ره) و مردم محکم پای آرمان ها و حفظ آب و خاک میهن عزیزمان ایستادند و به یاری خداوند متعال توانستند به پیروزی دست یابند و حتی ذره ای خاک کشور را به بیگانه ندهند.

نگارش کتاب خاطرات رزمندگان در علی آباد کتول

سرهنگ مجید زمانی فرمانده سپاه شهرستان علی آباد کتول در حاشیه این همایش در گفت و گو با خبرنگار زرین نامه اظهار کرد: این همایش همزمان با چهلمین سال نکوداشت دفاع مقدس با هدف تکریم رزمندگان دوران جنگ تحمیلی در شهرستان برگزار شد.
وی با بیان اینکه رشادت ها و ایثارگری های رزمندگان در دفاع مقدس باید به نسل آینده منتقل شود، تاکید کرد:. رزمندگان، شهدای زنده هستند و باید خاطرات و روایت های آن ها از دوران جنگ تحمیلی ثبت و ضبط شود تا این افتخارات به معنای واقعی و درست به نسل های بعدی منتقل شود.
زمانی در ادامه با تاکید بر لزوم ثبت خاطرات و تاریخ شفاهی رزمندگان ، گفت: ما در علی آباد کتول 5 هزار رزمنده، آزاده و خانواده شهید داریم که در حال تهیه فیلم و کلیپ و همچنین نگارش کتاب خاطرات آن ها که شاید بسیاری از آن ها حتی سِمت خاصی در جبهه نداشته و رزمنده ای ساده بودند، ولی سرشار از ناگفته های زیادی دارند، هستیم.
فرمانده سپاه شهرستان علی آباد کتول تاکید کرد: یکی از نکات مهم این است که این انقلاب آسان به دست نیامده و با ثبت این خاطرات باید تجربیات را به عنوان یک الگوی خوب به مردم و به ویژه نسل جوان منتقل کرد. الگوی خوب و ارزشمندی که در حوادث و اتفاقات امروز ما نیز کاربرد دارند و رزمندگان و شهدای مدافع حرم نمونه بارزی از الگویافتگان آن دوران هستند.

  

razmande1

razmande1

razmande1

razmande1

razmande1

razmande1

razmande1

razmande1

razmande1

razmande1

razmande1

razmande1

razmande1

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه