جشنواره زیبایی آیینی اسب اصیل ترکمن در علی آباد کتول+ تصاویر

دومین جشنواره ملی زیبایی آیینی اسب اصیل ترکمن در شهرستان علی آباد کتول، قطب نوظهور اسب اصیل ترکمن برگزار شد.

به گزارش زرین نامه؛ جابر زنگانه دبیر جشنواره ملی اسب اصیل ترکمن علی آباد کتول در گفت و گو با خبرنگار این پایگاه خبری تحلیلی بیان کرد: دومین دوره این جشنواره به دلیل تقارن با ماه محرم و صفر با عنوان «جشنواره زیبایی آیینی اسب اصیل ترکمن» در ورزشگاه شهید علی آبادی این شهرستان برگزار شد.

ASBsavari1

وی با اشاره به حضور 168 رأس اسب در جشنواره سال گذشته، اظهار کرد: در جشنواره امسال به دلیل شیوع بیماری کووید 19 ما اجازه ثبت نام بیش از 100 رأس اسب نداشتیم.
زنگانه با بیان اینکه این جشنواره با داوری خانم وِرنا از داوران باتجربه، مزرعه دار و تولید کننده روسی برگزار شد، گفت: اسب های حاضر در جشنواره با در نظر گرفتن 10 آیتم از جمله تناسب اندام، فنوتیپ، حرکت، فرم گوش ها بررسی و در پایان جشنواره بهترین اسب ها انتخاب و معرفی شدند.
دبیر جشنواره ملی زیبایی آیینی اسب اصیل ترکمن با بیان اینکه به جرأت می توان گفت این جشنواره یکی از بهترین مسابقات ملی اسب در کشور است، افزود: صنعت اسب و سواری کاری، صنعتی ارز آور و پول آور است و می تواند در رونق گردشگری و جذب توریست به استان گلستان و شهرستان علی آباد کتول که به عنوان مهد اسب اصیل ترکمن و پایتخت اسب دوانی در کشور شناخته می شود، کمک کند.


حمایت از سرمایه گذاران حوزه گردشگری کشاورزی

ASBsavari1

احمد تجری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان نیز در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی زرین نامه اظهار کرد: گردشگری کشاورزی یکی از رویکرد های گردشگری است که با توجه به ظرفیت های استان گلستان در حوزه های کشاورزی و گردشگری، از شرایط ویژه ای هم نسبت به سایر استان ها برخوردار است.
وی گفت: گردشگری کشاورزی، تنها شامل کشت و زرع نمی شود و موارد دام و طیور و پرورش اسب نیز در این حوزه قرار می گیرد که با توجه به ظرفیت و سابقه استان گلستان در حوزه پرورش اسب و سوارکاری، نقطه قوتی در امر گردشگری کشاورزی محسوب می شود.
تجری با بیان اینکه برگزاری جشنواره هایی همچون جشنواره ملی زیبایی آیینی اسب اصیل ترکمن می تواند به معرفی ظرفیت ها و بازاریابیدر این حوزه اثرگذار باشد، تصریح کرد: به تازگی شیوه نامه گردشگری کشاورزی به این اداره کل ابلاغ شده و اولین پروانه گردشگری کشاورزی کشور نیز در استان گلستان و مزرعه گردشگری توسکستان به بهره برداری رسیده است. داوطلبان دیگری هم که بخواهند در این حوزه مجوز بگیرند، این اداره کل در روند اعطای مجوز و تسهیلات بانکی تسریع همچون سایر حوزه های گردشگری حمایت و تسریع می کند.

 ASBsavari1

ASBsavari1

ASBsavari1

ASBsavari1

ASBsavari1

ASBsavari1

ASBsavari1

ASBsavari1

ASBsavari1

ASBsavari1

ASBsavari1

ASBsavari1

ASBsavari1

ASBsavari1

ASBsavari1

ASBsavari1

ASBsavari1

ASBsavari1

ASBsavari1

ASBsavari1

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه